• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

نگاه تدارکاتی متولیان کشتی به بازی‌های کشورهای اسلامی

  • 11 مرداد 1401 - 12:44
نگاه تدارکاتی متولیان کشتی به بازی‌های کشورهای اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از رویدادهای بین المللی کشتی ایران در تقویم مسابقات سالجاری، حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی بود که قرار است اواسط مرداد ماه در ترکیه برگزار شود. با توجه به سطح کمی و کیفی این مسابقات و حضور مدعیان می‌توان به راحتی پیش بینی کرد که کاروان کشتی ایران با دست پر از این پیکارها بیرون در آید و در واقع به قول اهالی کشتی، یک میدان تدارکاتی را در ترکیه تجربه خواهد کرد.

بی تردید حضور تیم‌های دوم کشتی آزاد و فرنگی ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی نشان می‌دهد دورخیز متولیان کشتی کشورمان، فتح رقابتهای جهانی است که ماه آینده به میزبانی صربستان برگزار خواهد شد. مصافی سخت و حساس که به هیچ عنوان قابل قیاس با رقابتهای جهانی سال گذشته در اسلو نروژ نیست و نباید در صربستان انتظار تکرار مدال‌های پرتعداد و رنگارنگ جهانی سال گذشته را داشت.

به هر حال مسابقات کشتی بازی‌های کشورهای اسلامی همانطور که گفته شد با رویکرد حضور ملی پوشان ایران در یک میدان تدارکاتی در نظر گرفته شده و می‌تواند آزاد و فرنگی کاران کشورمان جوان و کم تجربه کشورمان را مهیای میادین رسمی و بزرگ آتی کند. ضمن اینکه چندین ملی پوش باتجربه نیز در ترکیب تیم‌های اعزامی حضو ر دارند که بنا به دلایلی فرصت حضور در رقابتهای جهانی را از دست دادند و حالا باید در ترکیه به میدان بروند.

در خصوص سطح کمی و کیفی بازی‌های کشورهای اسلامی برای کشتی ایران می‌توان به اظهارات اخیر علیرضا رضایی سرمربی پیشین تیم کشتی آزاد امید اشاره کرد که معتقد است: «بازیهای کشورهای اسلامی برای کشتی ما به نوعی دیدار تدارکاتی قبل از مسابقات جهانی محسوب می‌شود چراکه هدف نهایی، فتح قله در صربستان است. البته نباید بازی‌های کشورهای اسلامی را دست کم گرفت چراکه برخی کشورهای صاحب کشتی جهان مثل آذربایجان، ترکیه، قزاقستان و قرقیزستان نیز در این مسابقات حضور دارند که به نوعی حریفان مستقیم ما در جهانی محسوب می‌شوند.»

رویکرد کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان نیز همینطور است و محمد بنا و همکارانش معتقد اند بازی‌های کشورهای فرصت خوبی برای نفرات دوم تیم ملی است تا به میدان بروند و کسب افتخار و تجربه کنند. در همین رابطه باید به اظهارات بهروز حضرتی پور یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی اشاره کرد که قرار است در غیاب محمد بنا، ملی پوشان را در بازی‌های کشورهای اسلامی همراهی کند، گفت: «مطمئنا در این مسابقات چند تیم خوب هم حضور دارند که می‌توان به آذربایجان و ترکیه اشاره کرد. ما هم با صلاحدید کادر فنی، تیم دوم خود را به ترکیه اعزام می‌کنیم چون این رقابت‌ها فرصت خوبی است تا نیروهای دیگر هم بیایند و خودشان را نشان دهند. ضمن اینکه نحوه انتخابی این نفرات هم بر اساس آنچه اعلام شده بود پیش رفت.»

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های کشتی بازی‌های کشورهای اسلامی طی روزهای ۱۷ تا ۲۰ مرداد در شهر قونیه کشور ترکیه برگزار می‌شود که ترکیب کاروان کشتی ایران در این رقابت‌ها به شرح زیر است:

کشتی آزاد:

۵۷ کیلوگرم: رضا مومنی

۶۱ کیلوگرم: مجید داستان

۶۵ کیلوگرم: مرتضی قیاسی

۷۰ کیلوگرم: حسین اباذری

۷۴ کیلوگرم: صادق فیروزپور

۷۹ کیلوگرم: علی‌سوادکوهی

۸۶ کیلوگرم: علیرضا کریمی

۹۲ کیلوگرم: احمد بذری

۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج

۱۲۵ کیلوگرم: مهدی هاشمی

کشتی فرنگی:

۵۵ کیلوگرم: محمد حسینوند پناهی

۶۰ کیلوگرم: امید آرامی

۶۳ کیلوگرم: شیرزاد بهشتی طلا

۶۷ کیلوگرم: محمدجواد رضایی

۷۲ کیلوگرم: محمدرضا رستمی

۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد

۸۲ کیلوگرم: رسول گرمسیری

۸۷ کیلوگرم: رامین طاهری

۹۷ کیلوگرم: مهدی بالی

۱۳۰ کیلوگرم: علی اکبر یوسفی

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27056

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.