• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

نگاه‌ها به تنیس تجاری است/ لزوم تغییر سطح مسابقات جهانی در ایران

  • 10 مرداد 1400 - 15:07
نگاه‌ها به تنیس تجاری است/ لزوم تغییر سطح مسابقات جهانی در ایران

داوود عزیزی در گفت‌وگو با مهر در خصوص برگزاری مسابقات تنیس آی تی اف جونیورز اظهار داشت: شاهد چهارمین دوره تور جهانی تنیس آی تی اف زیر ۱۸ سال در سال میلادی در اصفهان بودیم و امیدواریم در شهریورماه شاهد آخرین تور آی تی اف جونیورز در سال میلادی ۲۰۲۱ در تهران خواهیم بود.

وی افزود: تمام تلاش خود را می‌کنیم که سطح مسابقات تهران از G5 به G4 ارتقا پیدا کند؛ مسابقات اصفهان نیز به نظر بسیار خوب برگزار شد اگرچه که شرایط کرونا حضور بسیار از ورزشکاران خارجی را تحت تأثیر قرار داد اما سه کشور روسیه، مصر و ترکیه در این دوره از مسابقات شرکت داشتند.

رئیس فدراسیون تنیس در خصوص برگزاری تور جهانی تنیس سال آینده در اصفهان تصریح کرد: تلاش داریم سال آینده سطح مسابقات تور جهانی تنیس زیر ۱۸ سال را بالا ببریم و آنچه شایسته مردم اصفهان و تنیس این شهر است رخ دهد.

وی با اشاره به میزبانی مناسب اصفهان در این دوره از رقابت‌ها تاکید کرد: اصفهان همیشه میزبان خوبی بوده و این دوره از رقابت‌ها نیز کم حاشیه و بسیار خوب مدیریت شد و هیئت تنیس و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان موفق شد مسابقات را به بهترین نحو ممکن برگزار کند.

عزیزی ابراز داشت: بیش از ۹۰ ورزشکار در این دوره از تور جهانی تنیس زیر ۱۸ سال حضور داشتند و جدول تیمی و تک نفره آقایان در مسابقات کاملاً پر شد و در جدول بانوان نیز کمبودهایی وجود داشت که در میانه مسابقات حل شد.

ورزش تنیس در شرایط قرمز کرونا تعطیل نیست

وی بیان داشت: با توجه به مجوزی که از فدراسیون پزشکی ورزشی گرفتیم تنیس از جمله ورزش‌هایی است که جز دسته یک قرار گرفته و در شهرهای قرمز این رشته ورزشی تعطیل نخواهد بود و با همکاری هیئت پزشکی ورزشی اصفهان مسابقات آی تی اف جونیورز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

رئیس فدراسیون تنیس در پاسخ به اینکه این فدراسیون چه اقداماتی برای فراهم بودن شرایط ورزش قشر متوسط جامعه در این رشته انجام داده، تصریح کرد: گران شدن این رشته ورزشی دلایل مختلفی دارد از مسائل ارزی تا اجرای غلط قانون‌ها و تحویل زمین‌ها در فرایند مزایده از جمله دلایل گرانی این ورزش است.

وی ادامه داد: بعضی از افراد به تنیس به دید بیزینسی به جای ورزشی نگاه می‌کنند بنابراین ملاک کسب درآمد بیشتر است، وقتی می‌گوئیم ورزش باید برای همه اقشار در دسترس باشد باید ساختار ان را فراهم کنیم که بخشی از آن به عهده اداره کل ورزش و جوانان استان‌ها است و مهم‌تر از آن قانون گذاران باید به این نتیجه برسد که ورزش باید برای همه اقشار باشد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=757

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.