• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

نمی‌گذاریم افغانستان به طالبانستان تبدیل شود/ عوامل سقوط اشرف غنی

  • 04 شهریور 1400 - 14:38
نمی‌گذاریم افغانستان به طالبانستان تبدیل شود/ عوامل سقوط اشرف غنی

به گزارش مهر، «امرالله صالح» معاون رئیس‌جمهور سابق افغانستان در مصاحبه با شبکه خبری «نیوز ۱۸» در سخنانی فاش کرد که آمریکایی ها باعث سقوط کشورش به دست طالبان شدند.

معاون رئیس‌جمهور سابق افغانستان در این مصاحبه اعلام کرد که برای اینکه کشورش به «طالبانستان» تبدیل نشود، جنگ را ادامه می‌دهد.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد که کمک های پاکستان به طالبان، مذاکرات دوحه و فشار شدید آمریکا به دولت کابل ۳ عامل سقوط دولت «اشرف غنی» بوده اند.

«امرالله صالح» درباه فشارهای آمریکا در ادامه افزود: آنها اخاذی و ما را تهدید کردند و گفتند یا زندانیان طالبان را آزاد می‌کنید یا کمک‌ها به شما را قطع و حمایت نظامی را از شما کم خواهیم کرد. ما گفتیم اطمینان دارید این افراد دوباره سر از خطوط مقدم جنگ‌ها در نمی آوردند؟ آنها گفتند نه؛ اما همه آنها در خطوط مقدم بودند.

این در حالیست که معاون رئیس‌جمهور سابق افغانستان پس از تسلط طالبان بر کابل در هفته های گذشته به ولایت «پنجشیر» رفته است.

از سوی دیگر، نماینده ولایت پنجشیر پیشتر اعلام کرد که نخستین دُور از مذاکرات مستقیم میان هیئت‌های طالبان و جبهه مقاومت در افغانستان برگزار شد.

«عبدالحافظ منصور» نماینده ولایت پنجشیر در این خصوص گفت: هیئت جبهه مقاومت ملی دیروز چهارشنبه مذاکراتی را با نمایندگان طالبان در شهر «چاریکار» مرکز ولایت پروان برگزار کرد. این مذاکرات در جوی خوب برگزار شد. این نخستین بار بود که هیئت هایی از طالبان و جبهه مقاومت ملی مذاکراتی مستقیم برگزار می کردند. هیئت طالبان در مذاکرات دیروز شامل ۷ نفر بود در حالی که هیئت جبهه مقاومت ملی متشکل از ۱۲ نفر بود. هر دو طرف با ادامه مذاکرات پیرامون صلح به منظور اجتناب از حملات مسلحانه به مواضع یکدیگر موافقت کردند.

شبکه تلویزیونی طلوع نیوز سه‌شنبه گزارش داده بود که هیئت طالبان قرار است با نمایندگانی از پنجشیر که از به رسمیت شناختن تسلط کنونی طالبان بر افغانستان امتناع می‌کنند، مذاکره کنند.

به گفته منابع این شبکه تلویزیونی، هیئت طالبان قرار است با احمد مسعود، رهبر مقاومت پنجشیر به منظور حل اختلافات از طریق مذاکره و اجتناب از درگیری‌های مسلحانه مذاکره کند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=3419

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.