• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

نمایندگان انگلیس به تایوان سفر نکنند/ به ساز آمریکا نرقصید

  • 12 مرداد 1401 - 12:42
نمایندگان انگلیس به تایوان سفر نکنند/ به ساز آمریکا نرقصید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ژنگ زگوانگ»، سفیر چین در انگلیس به قانونگذاران انگلیسی هشدار داد که با «ساز آمریکا نرقصید» و تهدید کرد اگر «به تایوان سفر کنید، پیامدهای شدیدی خواهید دید».

وی با یادآوری بیانیه و سیاست پذیرفته‌شده «چین واحد» افزود: این سفر مداخله در امور داخلی چین است که قطعاً پیامدهای شدیدی بر روابط انگلیس-چین خواهد داشت. ما از طرف انگلیسی می‌خواهیم به بیانیه مشترک پایبند باشد و حساسیت بالای مسئله تایوان را دست‌کم نگیرند و جای پای آمریکا نگذارد».

همزمان با افزایش تنش‌ها بین انگلیس و آمریکا پیرامون سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، روز دوشنبه اعلام شد که اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس در حال آماده‌سازی برای سفر به تایوان هستند؛ گفته شده این سفر به احتمال زیاد اواخر نوامبر و اوایل ماه دسامبر انجام خواهد شد.

در سال‌های اخیر، تنش‌ها بین چین و کشورهای غربی از جمله انگلیس بر سر مسئله تایوان افزایش یافته است.

چین بر اساس سیاست «چین واحد»، تایوان را بخشی از قلمرو و حاکمیت خود می‌داند، و بارها از مقامات آمریکا خواسته از ایجاد روابط رسمی با مقامات این جزیره خودمختار خودداری و حمایت از جریان‌های جدایی‌طلب تایوان و ارسال سلاح به آنها را متوقف کند. علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چین، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه سه‌شنبه وارد تایوان شد و امروز با رئیس این منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27112

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.