• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

نماینده موی تای ایران در نشست هیات رئیسه فدراسیون جهانی

  • 21 اردیبهشت 1402 - 19:00
نماینده موی تای ایران در نشست هیات رئیسه فدراسیون جهانی

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هیئت رئیسه فدراسیون بین المللی موی تای امروز پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه با حضور تمامی اعضا از جمله حواد نصیری به ریاست «استفان فوکس» دبیرکل فدراسیون بین المللی موی تای IFMA برگزار شد. در این نشست درباره موضوعات مختلف از جمله رویدادهای پیش رو و همچنین عضویت کشورهای مختلف بحث و تبادل نظر به عمل آمد.
عضو ایرانی هیأت رئیسه فدراسیون جهانی در مورد این جلسه گفت: با رأی موافق همه اعضا، سه کشور سنگال، اندونزی و نامبیا به عضویت دائم ایفما درآمدند و از قاره اروپا نیز درخواست دو کشور بوسنی و صربستان مورد بررسی قرار گرفت. ضمن اینکه رویکرد ایفما در قبال کشورهای درگیر جنگ نظیر روسیه و اوکراین بر اساس نظر «فوکس»، ایفما به عنوان «خانه صلح»، این فرصت را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد تا فارغ از مسائل سیاسی و ملیتی بتوانند در رینگ با یکدیگر رقابت کنند.
نصیری تصریح کرد: حضور ورزشکاران کشورهای مختلف نظیر قبرس و ماکائو در فینال رقابت‌های جهانی تایلند، نشان دهنده سرمایه گذاری کشورها روی این ورزش و همچنین پیشرفت موی تای در ۵ قاره جهان از سوی دبیرکل فدراسیون جهانی تعبیر شد و از آن به عنوان یک دستاورد ارزنده برای ایفما یاد کرد. ضمن اینکه بر اساس تصمیم اتخاذ شده مسابقات قهرمانی اروپا به میزبانی لهستان، قهرمانی جوانان جهان در آنتالیای ترکیه و کامبت گیمز ریاض نیز از دیگر موضوعات مطرح شد.
وی خاطرنشان کرد: رقابت‌های قهرمانی اروپا با حضور ۸۸ ورزشکار به میزبانی لهستان در شهر کراکو برگزار خواهد شد. رویدادی که برای فدراسیون جهانی بسیار حائز اهمیت است که از آن به عنوان المپیک اروپایی یاد شد. مسابقات جوانان جهان نیز از ۷ تا ۱۶ مهر ماه در آنتالیا ترکیه انجام می‌شود و بلافاصله پس از اتمام آن، این شهر به مدت ۴ روز میزبان رویداد «موآی تالا تورنمنت» در رده‌های جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان خواهد بود.
نماینده موی تای ایران در پایان گفت: در این جلسه درباره فعالیت برخی سازمان‌های مرتبط با موی تای نیز مواردی مطرح و تاکید شد که هیچ کدام از آنها فدراسیون جهانی قلمداد نشده و در بهترین حالت، فقط یک “ترویج دهنده” برای ورزش موی تای محسوب می‌شوند. ضمن اینکه مشکلات و موانع موجود در برخی کشورها نظیر ایران و افغانستان نیز بررسی شد و دبیرکل فدراسیون جهانی بار دیگر این اطمینان را داد که نماینده و ورزشکاران تحت پوشش در این کشورها از حمایت کامل و همه جانبه ایفما برخوردار خواهند بود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=41823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.