• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

نظر مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مثبت نیست

  • 25 آبان 1400 - 0:16
نظر مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مثبت نیست

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سابقه حضور در نظام تعلیم و تربیت را ندارد و از جنس آموزش و پرورش نیست.

وی تصریح کرد: نمایندگان انتظار داشتند رئیس جمهور فردی را از بدنه مجموعه آموزش و پرورش معرفی می‌کرد تا نمایندگان مجلس نیز با بررسی برنامه‌های ایشان و دیدگاه مثبت، رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش می‌دادند که این کار اتفاق نیفتاد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی حساسیت کار را در این حوزه یادآور شد و گفت: آموزش و پرورش امروز با چالش‌های اساسی روبه‌رو بوده که رفع آن نیازمند یک وزیر توانمند و زیر مجموعه‌های شایسته است که انتظار می‌رود با درک حساسیت این مجموعه ارزشمند در آینده، شاهد رأی اعتماد به وزیر لایق و شایسته با اکثریت نظر مثبت نمایندگان باشیم.

بدری افزود: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نتوانسته نظر اکثریت را جلب کند و بعید به نظر می‌رسد فردا در جلسه رأی اعتماد، بتواند از خوان مجلس عبور کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: البته باید فردا دید که مجلس با چه شرایطی در رأی اعتماد به فیاضی روبه‌رو شده و رئیس جمهور چگونه از وزیر پیشنهادی دفاع خواهد کرد.

نماینده اصولگرای مجلس سیزدهم در مورد انتصابات فامیلی در دولت رئیسی اضافه کرد: متأسفانه این امر در برخی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی رخ داده ولی تاکید رئیس جمهور بر ممانعت و جلوگیری از این انتصابات فامیلی و خویشاوندسالاری است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنان تاکید نمایندگان مجلس بر شایسته‌سالاری است و به نظر می‌رسد در عزل و نصب‌ها باید به توصیه‌ها و تأکیدات رئیس جمهور در جلوگیری از رابطه‌بازی عمل کرده و افراد پاکدست، متخصص و توانمند را در مسئولیت‌ها به کار گرفت.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=10922

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.