• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

نظام جزا و پاداش در کشور به نفع فعالیت های مضر است

  • 03 بهمن 1401 - 12:19
نظام جزا و پاداش در کشور به نفع فعالیت های مضر است

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی در اولین آئین نکوداشت فعالان پیشتاز اقتصاد ایران اظهار کرد: واقعیت این است که طی سالهای اخیر نظام جزا و پاداش در کشور به گونه‌ای بوده است که به نفع فعالیت‌های مضر بوده است بنابراین باید این مسیر عدم توازن پاداش و جزا را در اقتصاد ایران تغییر دهیم و بر رویه چند دهه اخیر غلبه کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: تولید کنندگان و صادرکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند. مسئولان باید وقت ویژه‌ای را برای آنها در نظر بگیرند و بالاترین مقام دستگاه‌های کشور باید وقت خود را برای حل مشکل آنها بگذارند. امیدوار هستیم دایره مسیرهای سبزی که پیش روی فعالان اقتصادی وجود دارد را بیشتر کنیم.
وی ادامه داد: در حوزه مالیاتی نه تنها برای اولین بار ۲ سال نرخ مالیات را کاهش خواهیم داد بلکه ۷۷ درصد اظهارنامه‌های مودیان را بدون رسیدگی پذیرفتیم. تمرکز سازمان امور مالیاتی بر روی فعالان پر ریسک خواهد بود. برای این کار ۵۰ میلیون قلم اطلاعاتی را برای بررسی فعالان اقتصادی و تعیین ۳۰ شاخص در نظر گرفتیم.
خاندوزی اظهار کرد: تمام ۵۰ میلیون قلم اطلاعاتی به صورت سیستمی وارد سامانه تراز شد و امیدوار هستیم تا بتوانیم در سال آینده در حوزه بیمه و بانک نیز مسیر سبزی را برای خوش‌حساب ها ایجاد کنیم. ضمن اینکه دفتری را برای پیگیری ایجاد می‌کنیم و همه فعالان منتخب کشور امکان استفاده از خدمات این دفتر را خواهند داشت.
وی با بیان اینکه نظام پاداش و جزا باید به نحوی تغییر کند که تولیدکننده را بر صدر قرار دهد، تاکید کرد: پاداش بیشتر باید متوجه تولیدکنندگان باشد و هر چقدر تولیدکننده قانونمندتر باشد باید بیشتر قدر دانست. باید برای فعالان اقتصادی مانع کمتر ایجاد کنیم و مراجعه حضوری حذف شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=38045

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.