• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

نتایج آزمون مرکز وکلا در آینده ای نزدیک اعلام می‌شود

  • 22 مرداد 1401 - 13:00
نتایج آزمون مرکز وکلا در آینده ای نزدیک اعلام می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر حسن عبدلیان پور در جمع خبرنگاران و در خصوص آخرین وضعیت اعلام نتایج برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: یک سری استعلامات از سازمان سنجش در این رابطه اخذ و رایزنی‌هایی با نمایندگان مجلس شده است.
وی با بیان اینکه همه تلاش ما این است که حقی از کسی ضایع نشود، گفت: اگر تأخیری در اعلام نتایج آزمون وکالت صورت گرفته است تا بخشی طبیعی است و اگر بیشتر از این طول بکشد به دلیل برخی استعلامات است و انشالله با یک تعامل خوب مسئله حل می‌شود.
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: سعی می‌کنیم‌نتایج آزمون در آینده‌ای خیلی نزدیک، اعلام شود.
عبدلیان پور ادامه داد: هیچ فشاری در خصوص نتایج آزمون بر مرکز وکلا وارد نیست و صحبت ما این است که قانون باید به درستی اجرا شود و مر قانون باید رعایت شود.
وی افزود: اگر مر قانون بگوید ۳ هزار انجام می‌دهیم و اگر بگوید ۳۰ هزار پذیرفته باز هم انجام می‌دهیم. تأخیری که ایجاد شده به دلیل تفسیر از ماده قانونی است و امر عجیبی محسوب نمی‌شود.
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در خصوص برگزاری آزمون شفاهی گفت: آزمون شفاهی نداریم بلکه گزینش داریم و قانون ما را موظف به اجرای آن کرده است. افرادی که با مال و جان مردم در ارتباط هستند باید گزینش شوند.
وی در ادامه و از تخصصی شدن وکالت خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که وکالت‌ها تخصصی شوند و در این رابطه ۷ دپارتمان و ۳۷ زیر مجموعه در مرکز فعال کردیم.
عبدلیان پور از پیگیری طرح وکیل خانواده خبر داد و گفت: وکالت خانواده را دنبال می‌کنیم و معتقدیم که اگر فرهنگ استفاده از وکیل را دنبال کنیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه درپاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اخیراً وزارت اقتصاد لیستی از فهرست دستگاه‌هایی متخلف در صدور مجوزها را به سازمان بازرسی اعلام کرده است که نام مرکز وکلای قوه قضائیه هم در این لیست دیده می‌شود، آیا به بازرسی توضیحات دادید؟ گفت: سازمان بازرسی تا این لحظه توضیحاتی از ما نخواسته و اگر بخواهند قطعاً اعلام می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27567

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.