• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

نتانیاهو: «سیاست غافلگیری» ضامن موفقیت عملیات های ضدایرانی است

  • 12 مرداد 1400 - 8:50
نتانیاهو: «سیاست غافلگیری» ضامن موفقیت عملیات های ضدایرانی است

به گزارش مهر به نقل از تایمز اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی مدعی است که رویکرد کابینه جدید این رژیم مبنی بر عدم اتکا به «سیاست غافلگیری»، می تواند به افشای عملیات های ضدایرانی تل آویو منجر شود.

در مقابل، سیاست عدم غافلگیری که نفتالی بنت نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است، به منزله تبادل اطلاعات با آمریکا پیش از هرگونه اقدام علیه ایران است. نتانیاهو آن طور که خودش ادعا می کند، طی دوره زمامداری، تبادل اطلاعات در این سطح را به ضرر امنیت اسرائیل و مانع از آزادی عمل در قبال برنامه هسته ای ایران تلقی می کرد.

وی در توضیح این ادعا افزود: ممکن است اطلاعاتی که با آمریکا به اشتراک گذاشته می شود، به رسانه های بزرگ درز پیدا کند و به این ترتیب، عملیات های ما ناکام می ماند. برای همین است که من طی ۱۰ سال گذشته، به درخواست رؤسای جمهور آمریکا برای اطلاع رسانی به آنها درباره اقداماتی که می خواهیم انجام دهیم؛ پاسخ منفی دادم.

ادعاهای نتانیاهو در حالی مطرح می شود که رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس در اقدامی هماهنگ، ایران را به حمله پهپادی به نفتکش اسرائیلی «مرسر استریت» متهم می کنند و مدعی هستند که واکنشی جمعی به این اقدام نشان خواهند داد!

این در حالی است که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتشار مطلبی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویاً محکوم می‌کند.

وی افزود: آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=943

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.