• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

نایب قهرمانی دختران والیبالیست ایران در جام “کورناکیا”

  • 30 فروردین 1401 - 0:45
نایب قهرمانی دختران والیبالیست ایران در جام “کورناکیا”

به گزارش ایسنا، جام کورناکیا با سابقه ۴۰ ساله در برگزاری مسابقات رده‌سنی جهان، هر ساله میزبان بازیکنان زیر ۱۷ و ۱۹ سال والیبال دنیا است و بسیاری از مشهورترین بازیکنان فعلی این رشته ورزشی، سابقه حضور در این جام را دارند.

تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان دختر و نوجوانان پسر ایران که سال ۲۰۲۲ رقابت‌های قهرمانی آسیا را پیش رو دارند، با هدف اردوی برون مرزی و برگزاری دیدارهای تدارکاتی در رقابت‌های سال ۲۰۲۲ جام کورناکیا ایتالیا شرکت کردند.

تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران پس از پنج برد متوالی در مراحل مقدماتی، یک چهارم نهایی و نیمه‌نهایی جام کورناکیا، عصر امروز (دوشنبه ۲۹ فروردین) در دیدار نهایی این رقابت‌ها به مصاف وربانیای ایتالیا رفت و سه بر یک مغلوب این تیم شد.

شاگردان میترا شعبانیان در ست دوم این مسابقه ۲۵ بر ۱۷ به پیروزی رسید، اما در ست‌های اول، سوم و چهارم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۵ نتیجه را واگذار کردند تا به مقام نایب قهرمانی جام کورناکیا دست یابند.

در پایان این رقابت‌ها تیم رویایی دختران زیر ۱۷ سال جام کورناکیا معرفی شدند که درسا فلاح عنوان بهترین پاسور و سیدنگار هاشمی عنوان بهترین لیبرو جام را به دست آوردند.

شقایق حسن‌خانی، پریا حاجتمند، ستایش هادی، مریم محمدی، سارینا یعقوبی، ستایش حسینی، آسیه حسنی، زهرا محمدزاده، نیلی رستمی، هدیه طالعی، دیانا رشیدی، هلیا پیری و آتنا شادکین دیگر ملی‌پوشان نوجوان دختر ایران در جام کورناکیا بودند.

میترا شعبانیان سرمربی تیم، موهبه نجفی‌زاه سرپرست، اعظم عیدی و صفورا گل‌افشان کمک مربیان، شبنم ملی بدنساز، ایمان شاهمرادزاده آنالیزو و حبیب‌لو به عنوان فیزوتراپ، اعضای کادرفنی این تیم را تشکیل دادند.

گفتنی است تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان دختر و نوجوانان پسر ایران در بزرگترین اعزام تدارکاتی تاریخ والیبال ایران به جام کورناکیا ایتالیا اعزام شده‌اند.

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=20241

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.