• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

ناگفته‌های مریم ایراندوست از تیم ملی فوتبال زنان/ سر بی‌کلاه زنان از بذل و بخشش فدراسیون

  • 10 اردیبهشت 1401 - 0:45
ناگفته‌های مریم ایراندوست از تیم ملی فوتبال زنان/ سر بی‌کلاه زنان از بذل و بخشش فدراسیون

به گزارش ایسنا، با اینکه گفته می‌شد تیم ملی فوتبال زنان ایران دیگر تعطیل نخواهد شد و در مقاطع مختلف اردو برگزار می‌کند اما از زمان بازگشت از جام ملت‌های آسیا تعطیل شده و با توجه به شرایط فدراسیون احتمال تدوام این تعطیلی وجود دارد. علاوه براین بحث پرداخت حق‌الزحمه کادر فنی تیم ملی زنان هم مطرح است. بااینکه فدراسیون با کادر فنی قرارداد منعقد کرده اما به گفته سرمربی تیم هنوز یک میلیون تومان هم دریافت نکرده‌اند. این موضوع در کنار افشای مبالغ پرداختی و پاداش‌های میلیاردی به همراهان ومسئولان تیم ملی مردان انتقادات را بیشتر کرد.  

مریم ایراندوست با ایسنا به گفت‌وگو پرداخت و در مورد مسائل مختلفی از جمله وضعیت تیم ملی و عدم پرداخت حقوق کادر فنی توضیحاتی ارائه داد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

بعد از جام ملت‌ها گفته شد تیم ملی زنان دیگر مثل گذشته تعطیل نمی‌شود اما در این مدت هیچ اردویی نداشت، دلیل این موضوع چیست؟

دلیل آن اتفاقات و تغییر و تحولاتی است که در فدراسیون فوتبال رخ داد و نیاز به زمان بود تا تصمیم گرفته شود. شاید هم دیدگاه‌ها متفاوت باشد و من از آن بی‌خبر هستم اما در کل قراردادم تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ بود و نمی‌دانم در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

تا قبل از پایان قراردادتان اقدامی جهت تعیین تکلیف تیم ملی و برگزاری اردو انجام شد؟

خانم‌ها نادره درودیان و مهدیه محمدخانی از کمیته زنان فدراسیون پیگیر بودند. از آنجایی که ۲۵ بهمن فیفادی داشتیم، تلاش‌هایی انجام دادند تا تیمی را دعوت کنند اما متاسفانه هیچ تیمی نیامد. صحبت‌هایی شد که برنامه‌ها ارائه شود اما اتفاقاتی افتاد که همه چیز را تحت شعاع خود قرار داد.

بعد از پایان قراردادتان صحبتی در مورد تمدید قرارداد و ادامه همکاری نشد؟

فعلا شرایط فدراسیون ثابت نیست البته من با توجه به وظیفه خودم  به عنوان مربی تیم ملی کتابچه‌ای را از فعالیت ۱۰ ماه حضورمان در تیم ملی و تورنمنت‌هایی که داشتیم، تهیه کردم و در جلسه‌ای با حضور خانم موسوی و آقای میرشاد ماجدی ارائه دادم. آنجا صحبت‌هایی شد که تیم رها نمی‌شود و شاید بهتر از گذشته به آن پرداخته شود. فکر می‌کنم ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ بود که صحبت کردیم اما بعد از آن هیچ تماس یا صحبت دیگری نبود.

ناگفته‌های مریم ایراندوست از تیم ملی فوتبال زنان/ سر بی‌کلاه زنان از بذل و بخشش فدراسیون

چند روز پیش در واکنش به افشای پاداش‌های میلیونی در فدراسیون متنی را منتشر کردید که هنوز نتوانسته‌اید حق الزحمه کادر فنی را بگیرید، کادر شما با فدراسیون قرارداد داشت؟

بله، یکی از بحث‌های ما این بود که قرارداد کادر فنی بسته شود چون در گذشته گاهی بعد از پایان تورنمنت و مسابقات قرارداد بسته می‌شد. خوشبختانه این بار فدراسیون قبل از مسابقات قرارداد بست اما متاسفانه در ادامه هیچ رقمی به کادر فنی و سرپرستی پرداخت نشد. من هم هیچ پولی نگرفته‌ام.

این موضوع در زمان عزیزی خادم اتفاق افتاد یا بعد از آن؟

بحث ما شخص نیست. ۱۲ نفر کادر فنی و سرپرستی قراردادی را با فدراسیون فوتبال بسته‌ایم اما در طول فعالیت ۱۰ماهه یک میلیون هم دریافتی نداشته‌ایم. در مورد پاداش‌های تیم ملی ۲۳ نفر، نفری ۲۷ میلیون تومان گرفتند اما پاداش کادر فنی از ۶ تا ۲۷ میلیون بود که از ۱۲ نفر فقط به هشت نفر پرداخت شد.

۱۲ نفر کادر فنی و سرپرستی قراردادی را با فدراسیون فوتبال بسته‌ایم اما در طول فعالیت ۱۰ماهه یک میلیون هم دریافتی نداشته‌ایم. در مورد پاداش‌های تیم ملی ۲۳ نفر، نفری ۲۷ میلیون تومان گرفتند اما پاداش کادر فنی از ۶ تا ۲۷ میلیون بود که از ۱۲ نفر فقط به هشت نفر پرداخت شد.

باتوجه به شرایطی که شهره موسوی، نایب رئیس زنان فدراسیون دارد، به نظر شما می‌تواند به فوتبال زنان کمک کند؟

فعالیت خانم موسوی  را به دو بخش قبل و بعد از صعود به جام ملت‌ها تقسیم می‌کنم. قبل از صعود همه چیز خوب بود و خانم موسوی از اردیبهشت تا مهر حضور پررنگ و خوبی داشت و کمک کرد اما بعد از آن با اتفاقاتی که افتاد، شرایط پیچیده‌تر شد. نمی‌توانم در مورد آینده صحبت کنم. مسئولان و مدیران باید تصمیم بگیرند که چه اتفاقی بیفتد.

با توجه به شرایطی که پیش آمده و پایان قرارداد شما با فدراسیون، همچنان خود را سرمربی تیم ملی می‌دانید؟

سرمربی ملی باشم یا نه قطعا وظایفی در مورد فوتبال زنان دارم. با توجه به اینکه هیچ قراردادی ندارم اما در استادیوم حاضر می‌شوم و مسابقات را می‌بینم. نباید فوتبال را رها کرد بلکه باید کمک کنیم تا بازیکنان انگیزه ادامه دادن، داشته باشند.

پس با دید سرمربی تیم  ملی به ورزشگاه می‌روید و بازیکنان را زیر نظر می‌گیرید؟

بله در حال حاضر به این شکل است.

نظرتان در مورد عزل آقای عزیزی خادم و فسادهایی که به او نسبت داده‌اند، چیست؟

فکر می‌کنم بهتر بود مثل هر خانواده‌ای که مشکلاتش را داخل خودش حل می‌کند، مشکلات فوتبال هم داخل فدراسیون حل شود اما از آقای عزیزی خادم تشکر می‌کنم که از فروردین که بحث تشکیل تیم ملی زنان پیش آمد همیشه از تیم حمایت داشت و شرایط ویژه‌ای را فراهم کرد. امکانات، احترام و ارزشی که برای تیم ملی فوتبال قائل شدند با تمام دوره‌ها متفاوت بود.

ناگفته‌های مریم ایراندوست از تیم ملی فوتبال زنان/ سر بی‌کلاه زنان از بذل و بخشش فدراسیون

اگر مدیر جدید به آن شکل به فوتبال زنان توجه نکند، حاضر به همکاری با تیم ملی هستید؟

دیدگاه‌های خودم را دارم. شرایط در سال‌های گذشته آنگونه که باید مهیا نبود و من در بخش دیگری فعالیت کردم و سعی کردم به بازیکن سازی در آکادمی خودم یا باشگاه ملوان بپردازم. در این مورد هم همه چیز به آینده موکول می‌شود تا بتوانیم منطقی تصمیم بگیریم.

کمترین قرارداد کادر ماهی ۴ میلیون تومان با کسر مالیات است. قرارداد من هم به عنوان سرمربی تیم ملی ماهی ۲۰ میلیون تومان است که با کسر دو میلیون تومان  مالیات ماهانه به ۱۸ میلیون می‌رسد. البته تاکنون نه تنها یک میلیون تومان دریافت نکرده‌ام بلکه هشت میلیون هزینه ایاب ذهاب داده‌ام.

با وضعیتی که وجود دارد، نگران تیم ملی نیستید؟

اصلا نگران نیستم چون تیم ملی اکنون هواداران خود را دارد، حتی مسئولان دغدغه فوتبال دارند و هوادار فوتبال شده‌اند. رسانه‌ها هم خیلی خوب به فوتبال زنان می‌پردازند. بنابراین نگران نیستم که اتفاق بدی برای تیم بیفتد. مطمئنم تیم ملی با من یا بدون من به راه خودش ادامه می‌دهد.

زمانی که سرمربی تیم ملی بودید، برخلاف قبل نسبت به مسائل فوتبالی واکنش انتقادی نشان نمی‌دادید، آیا به خاطر دور کردن حاشیه  از تیم ملی بود یا دلیل دیگری داشت؟

چنین چیزی نبود. پست و استوری گذاشتم و وقتی تماشاگران وارد شدند، نوشتم امیدوارم یک روزی شرایط تهیه بلیت را داشته باشیم و راحت وارد استادیوم آزادی شویم، حتی این موضوع باعث شد که دوستانمان در فدراسیون فوتبال گلایه کنند که به عنوان سرمربی تیم ملی چرا چنین مساله‌ای را مطرح کرده‌ای. زمانی هم که در مورد حق‌الزحمه کادر استوری گذاشتم به دلیل این بود که ۱۰ ماه گذشت و ما همچنان حقوق نگرفته‌ایم. تا قبل از این افشاگری فکر می‌کردیم فدراسیون پول ندارد اما بعد از افشاگری دیدیم که سمت موافق و مخالف علاوه بر حق و حقوق خود، پاداش‌های خوبی هم گرفته‌اند. به هر حال به عنوان سرمربی تیم وظیفه داشتم از کادر فنی تیم حمایت کنم.

ناگفته‌های مریم ایراندوست از تیم ملی فوتبال زنان/ سر بی‌کلاه زنان از بذل و بخشش فدراسیون

مجموع حق‌الزحمه شما به مجموع پاداش‌های پرداخت شده، می‌رسد؟

کمترین قرارداد ما ماهی ۴ میلیون تومان با کسر مالیات است. قرارداد من هم به عنوان سرمربی تیم ملی ماهی ۲۰ میلیون تومان است که با کسر دو میلیون تومان مالیات ماهانه به ۱۸ میلیون می‌رسد. البته تاکنون نه تنها یک میلیون تومان دریافت نکرده‌ام بلکه هشت میلیون هزینه ایاب ذهاب داده‌ام.

صحبتی در مورد زمان پرداخت حق الزحمه کادر نشده است؟

فعلا نه اما امیدوارم حداقل تا قبل از تابستان حق و حقوق ما پرداخت شود.

حرف پایانی

امیدوارم رسانه‌ها همانگونه که در مسیر جام ملت‌ها از تیم ملی حمایت کردند، به حمایت خود ادامه بدهند و هر نتیجه و اتفاقی که در ادامه بیفتد دلسرد نشوند. چون فوتبال زنان ما پخش زنده ندارد، اسپانسری نیست، خیلی تنهاست و فقط به رسانه و مردم دلگرم است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=20850

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.