• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ناکامی تروریست ها در انهدام دو دکل برق در الانبار

  • 11 مرداد 1400 - 2:40
ناکامی تروریست ها در انهدام دو دکل برق در الانبار

به گزارش مهر به نقل از رسانه‌های عراقی، تیم رسانه امنیتی عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور موفق شده‌اند یک طرح تروریستی را که طبق آن قرار بود دو دکل انتقال برق در استان الانبار منهدم شود، خنثی سازی کنند.

این در حالی است که پیش از این، مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از بازداشت یک تروریست تکفیری موسوم به «مفتی داعش» در استان الانبار در غرب این کشور، خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، این تروریست پیشتر عهده‌دار منصب مفتی عناصر داعش بود و چند فرزند وی در نبردهای آزادسازی شهرهای اشغال شده به دست نیروهای امنیتی عراق به هلاکت رسیده بودند.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق تأکید کرد: «نیروهای عراقی توانستند این تروریست داعشی را در روستای نزوه در منطقه الرمانه واقع در القائم استان الانبار دستگیر کنند».

گفتنی است «علی الوائلی» کارشناس امور امنیتی عراقی پیش از این نسبت به نقاط ضعفی که تروریست‌ها از آن برای هدف قرار دادن زیرساختها در برخی استان‌های عراق بهره می‌برند، هشدار داده بود.

وی در این باره گفته بود: «برخی مناطق برغم انجام عملیات نظامی همچنان کانون تروریست‌های داعشی است از جمله در دیالی و برخی مناطق صلاح الدین، کرکوک، نینوا و الانبار. نیروهای امنیتی دستاوردهای زیادی علیه تروریست‌ها به دست آورده‌اند».

الوائلی در ادامه افزود: «این اقدامات سبب تضعیف نظامی تروریست‌ها شده است و همین سبب شده است که آنها به شیوه‌های قتل و جنایت و اقدامات خرابکارانه روی آورند. به ویژه که برخی مراکز تحت حمایت امنیتی قرار ندارند. زیرساختها در همه استان‌ها به ویژه استان‌هایی که پیشتر ذکر شد، در معرض اقدامات خرابکارانه قرار دارند، به ویژه دکل‌های برق و منابع آبی که امکان سمی کردن آنها در هر لحظه وجود دارد. همچنین بخش بهداشت هم در معرض اقدامات خرابکارانه و تروریستی قرار دارد».

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=816

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.