• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

مومنی‌مقدم: به‌دنبال پشتوانه‌سازی برای نسل طلایی والیبال هستیم

  • 19 بهمن 1400 - 0:14
مومنی‌مقدم: به‌دنبال پشتوانه‌سازی برای نسل طلایی والیبال هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا مومنی‌مقدم درباره اهداف و برنامه‌هایش برای تیم ملی جوانان را تشریح کرد و گفت: در ابتدا از فدراسیون والیبال به خاطر اعتمادی که به من کرد، تشکر می‌کنم. ۱۳ سال مربی تیم‌های ملی بودم و ۱۱ سال آن را در رده پایه فعالیت کردم. در این سال‌ها حدود ۱۰ دوره در مسابقات آسیایی و جهانی روی نیمکت تیم‌های پایه نشستم که حاصل آن ۷ مدال آسیایی و جهانی است.

وی با اشاره به این‌که درحال حاضر نسل‌هایی هستند که می‌توانند جایگزین نسل طلایی والیبال ایران شوند، افزود: در فرصتی که در اختیار دارم با توکل به خدا، استفاده از تجربیاتم و حمایت فدراسیون، به دنبال پشتوانه‌سازی تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان جوان برای تزریق به تیم ملی هستم تا جوانان مناسبی برای بازیکنانی که از تیم ملی خارج می‌شوند، پرورش یابند.

* کادرفنی جوانان به دنبال ارتقای تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان

سرمربی تیم ملی جوانان با اشاره به برنامه‌هایش برای این تیم، گفت: برنامه‌هایم را به فدراسیون والیبال ارائه کردم. اردوهای بسیار خوبی برای تیم ملی جوانان در نظر گرفته شده است. هدف اصلی در وهله اول، ارتقای تکنیکی بازیکنان است. سپس به دنبال آن هستیم که با ارتقای تاکتیکی سبک بازی‌ها، در رقابت‌های پیش رو از جمله مسابقات آسیایی و جهانی نتایج خوبی کسب کنیم.

مومنی‌مقدم ضمن تشکر از کادر فنی سابق تیم ملی نوجوانان ادامه داد: از مسعود آرمات و کادرفنی‌اش تشکر می‌کنم که بازیکنان را به این مرحله رساندند و انشاا… ما هم بتوانیم این راه را ادامه دهیم و با پرورش بازیکنان آن‌ها را به درجات بالاتر برسانیم.

* استارت تیم ملی جوانان از اواسط فروردین‌ماه

سرمربی تیم‌ملی جوانان در خصوص زمان آغاز تمرینات تیم ملی جوانان، گفت: انشاا… از اواسط فروردین کار را استارت می‌زنیم. پیش از حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا (اواخر مردادماه به میزبانی بحرین)، ۹ مرحله اردوی آمادگی برگزار خواهیم کرد. طی این اردوها اهداف خاصی را دنبال می‌کنیم تا بازیکنان از لحاظ تکنیکی، تاکتیکی، آمادگی جسمانی و روانی، به سطح مطلوبی برسند تا شاهد اوج عملکردشان در رقابت‌های بحرین باشیم. برای رسیدن به این هدف نیازمند داشتن برنامه‌ریزی مناسبی هستیم. در این بین حمایت فدراسیون نقش بسیار کمک‌کننده‌ای خواهد داشت و اگر مقدماتش فراهم شود، قصد حضور در یک الی دو تورنمنت را هم داریم تا بازیکنان را محک بزنیم. سعی داریم ترکیبی انتخاب کنیم که بیشترین بازدهی را داشته باشد تا سال آینده شانس حضور در تیم ملی بزرگسالان را داشته باشند. امیدوارم در انتخاب بازیکنان ملی‌پوش جوان کمترین خطا را داشته باشیم چون تیم ملی جوانان جای شایسته‌ترین‌هاست.

* تشریح فاکتورهای اصلی دعوت به اردوی جوانان

وی درباره نخوه دعوت بازیکنان به اردوی تیم ملی جوانان گفت: از سه مجرا بازیکنان را به تیم ملی دعوت خواهیم کرد. یکی بازیکنانی که در اردوی تیم ملی نوجوانان حضور داشتند و درحال حاضر در رده سنی جوانان هستند؛ بازیکنانی که آزمون خود را پس داده‌اند و می‌توانند در تیم ملی جوانان آینده خوبی داشته باشند. دوم رقابت‌های قهرمانی کشور که به میزبانی کاشان برگزار شد. علیرضا طلوع‌کیان به عنوان نماینده فدراسیون این رقابت‌ها را زیر نظر گرفت و فهرستی از بازیکنان نیز تهیه کرده است. قطعاً جلسه‌ای با ایشان برگزار کرده و از فهرست تهیه شده استفاده خواهیم کرد. سوم بازیکنان مستعدی که به دلایل مختلف از جمله مصدومیت کمتر دیده شده‌اند. به دنبال دعوت این سه دسته از بازیکنان به اردوهای تیم ملی جوانان هستیم تا بتوانیم بهترین‌ها را نیز از بین آن‌ها انتخاب کنیم.

* دو چالش مومنی‌مقدم در تیم ملی جوانان

مومنی‌مقدم همچنین تاکید کرد در تیم ملی جوانان دو چالش پیش رو دارد: چالش نخست این‌که در مسابقات قهرمانی آسیا حریفان اصلی ما چین، کره و ژاپن هستند که هیچ‌یک از این تیم‌ها در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به میزبانی تهران حضور نداشتند و همین مسئله کارمان را در تقابل با این تیم‌ها سخت خواهد کرد. چون آنالیزی از این تیم‌ها نداریم.

وی تصریح کرد: چالش دوم این که در سال‌های گذشته بازیکنان جوان در قالب یک تیم در لیگ برتر شرکت می‌کردند و محک می‌خوردند متأسفانه امسال تعداد بسیار کمی از بازیکنان جوان درگیر لیگ هستند و بخش اعظم این بازیکنان فقط در مسابقات قهرمانی کشور به عنوان یک مسابقه رسمی شرکت داشته‌اند و درحال حاضر هم اطلاعات خاصی از وضعیت این دسته از بازیکنان نداریم.

این‌ها چالش‌های بسیار بزرگ پیش روی ماست که بازیکنان جوان‌مان نسبت به ادوار گذشته هم کم‌تجربه‌تر هستند و هم شناخت چندانی از آن‌ها نداریم.

* جام کنفدراسیون آسیا، تدارکاتی جوانان برای قهرمانی قاره کهن

وی درخصوص حضور تیم ملی جوانان در مسابقات AVC کاپ هم گفت: تیم ملی بزرگسالان فرصت حضور در رقابت‌های AVC کاپ را ندارد و به همین منظور مقرر شد تیم ملی جوانان در این رقابت‌ها شرکت کند. قطعاً در این رقابت‌ها حضور خواهیم داشت چراکه سبک بازی تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها سبک بازی تیم‌های آسیایی و شرق آسیاست و این رقابت‌ها می‌تواند تدارکاتی بسیار خوبی برای تیم ملی جوانان ایران قبل از حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در بحرین باشد.

* بازه زمانی ۲۰ روزه برای معرفی اعضای کادرفنی

مومنی‌مقدم درخصوص انتخاب اعضای کادرفنی تیم ملی جوانان، گفت: هنوز در این خصوص به نتیجه‌گیری نهایی نرسیده‌ایم. فرصت زمانی کوتاهی درخواست کردیم تا با مشورت با دکتر داورزنی و مصطفی کارخانه مدیر فنی تیم‌های ملی، ترکیب عالی اعم از مربیان با تجربه، جوان، با انگیزه و بدون حاشیه انتخاب کنیم. به دنبال انتخاب کادری هستیم که هم از لحاظ شخصیتی و هم از نظر عملکردی در زمره بهترین‌ها باشند تا کار را به خوبی پیش ببریم. انشاا… تا ۲۰ روز آینده اعضای کادرفنی را اعلام خواهم کرد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=16182

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.