• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

موفقیت پارالمپیک توکیو به کنترل COVID بستگی دارد

  • 30 مرداد 1400 - 14:59
موفقیت پارالمپیک توکیو به کنترل COVID بستگی دارد

به گزارش مهر، «اندرو پارسونز» رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در فاصله سه روز مانده تا برگزاری بازی های پارالمپیک در توکیو تاکید کرده است که اصل شماره یک برای سازماندهی این بازی ها، ایمنی و رفاه همه است.

وی در گفتگویی که امروز شنبه با سایت kyodo news داشته است، گفت: موفقیت پارالمپیک توکیو بستگی به این دارد که آیا برگزارکنندگان بازی ها قادر به کنترل عفونت های ویروس کرونا خواهند بود زیرا شهر میزبان همچنان از رکورد روزانه موارد کووید -۱۹ فرار می کند.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) تصریح کرد: این کمیته تمام تلاش خود را برای جلوگیری از شیوع عفونت در داخل و خارج روستای ورزشکاران با استفاده از درس های المپیک انجام خواهد داد.

اندرو پارسونز در عین حال از بدتر شدن وضعیت COVID-۱۹ در توکیو و دیگر مناطق ژاپن ابراز نگرانی کرد و گفت: ما احساس نمی کنیم حضور پارالمپیک در اینجا تأثیر مستقیمی در افزایش تعداد موارد یا حتی کاهش تعداد موارد خواهد داشت.

شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک طی روزهای ۲ تا ۱۴ شهریورماه در توکیو برگزار می شود. ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۶۰ کشور و یک تیم ورزشکاران پناهنده در این پارالمپیک ۱۳ روزه شرکت خواهند داشت. البته برگزارکنندگان بازی ها تعداد مقامات خارج از کشور را برای حضور در این دوره بازی ها کاهش داده و تصمیم گرفته اند که بازیها را بدون تماشاگر برگزار کنند. این تصمیمات در راستای مبارزه با کرونا و جلوگیری از شیوع آن در جریان برگزاری بازی ها اتخاذ شده است.

بازی های پارالمپیک همچون المپیک با توکیو تحت وضعیت فوق العاده COVID-۱۹ برگزار می شود و از مردم خواسته می شود که در خانه بمانند. البته یک استثنا برای دانش آموزان شرکت کننده در برنامه آموزشی تحت حمایت دولت برای تماشای مسابقات به صورت حضوری در نظر گرفته می شود.

این موضوعی است که «اندرو پارسونز» از آن حمایت می کند. وی در این زمینه گفت: آنها (کودکان) افرادی خواهند بود که در آینده این کشور را اداره خواهند کرد. ایجاد فرصتی برای ارتباط دانش آموزان با افراد دارای معلولیت در سنین پایین به آنها کمک می کند تا با نگرش فراگیرتر بزرگ شوند.

رئیس ۴۴ ساله IPC همچنین تاکید کرد که این دوره بازی های پارالمپیک مهمترین پارالمپیک تاریخ است زیرا همه گیری همه افراد دارای معلولیت را به طور نامتناسبی تحت تاثیر قرار داده است. بنابراین حتی بدون تماشاگران ، ما معتقدیم که میراثی قوی ایجاد خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=2885

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.