• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

موشک می سازیم تا کسی چپ به کشورمان نگاه نکند

  • 05 دی 1400 - 23:29
موشک می سازیم تا کسی چپ به کشورمان نگاه نکند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز هند، «راجنات سینگ»، وزیر دفاع هند، روز یکشنبه در سخنانی اظهار داشت که هند می‌خواهد موشک‌های براهموس را تولید کند، ولی نه برای حمله به دیگر کشورها، بلکه با این هدف که هیچ کشور دیگری جسارت نگاه چپ به هند را نداشته باشد.

سینگ گفت: موشک براهموس و سایر تسلیحات و تجهیزات دفاعی که ما تولید می‌کنیم برای حمله به هیچ کشور دیگری نیست. ویژگی هند این نبوده است که به دیگر کشورها حمله کند یا حتی یک وجب از خاک کشوری را تصاحب کند.

وی با اشاره به موشک براهموس که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد، گفت: ما می‌خواهیم براهموس را در خاک هند بسازیم تا هیچ کشوری این جسارت را نداشته باشد که به هند چشم بد بیندازد.

وزیر دفاع هند در ادامه گفت: یک کشور همسایه وجود دارد که زمانی از هند جدا شد، اما من نمی دانم چرا نیات آن در قبال هند همیشه بد است و اقدامات تروریستی انجام می‌دهد.

موشک کروز مافوق صوت «براهموس»، محصول مشترک روسیه و هند است که قرار شده تا سال ۲۰۲۸ میلادی ساخته شود.

«براهموس» همچنین نام شرکت مشترک روسیه و هند متشکل از یک شرکت روسی و سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی هند است که در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد و به ساخت موشک‌های مافوق صوت گوناگون قابل استفاده در کشتی، زیردریایی، ساحل و هوا مشغول است.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13549

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.