• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

موارد قانونی مانع انتخابات فدراسیون‌ها شده نه دخل و تصرف وزارت

  • 25 آبان 1401 - 12:16
موارد قانونی مانع انتخابات فدراسیون‌ها شده نه دخل و تصرف وزارت

به گزارش خبرنگار مهر، وزارت ورزش در حالی برای برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها دست روی دست گذاشته که تعداد ۱۱ فدراسیون با سرپرست اداره می‌شوند و طی ماه‌های آینده بیش از ۹ فدراسیون دیگر هم شرایطی مشابه آنها پیدا خواهند کرد. با این حال وزارت ورزش حرکتی کُند در مسیر انتخابات در پیش گرفته طوری که طی ماه‌های اخیر هیچ انتخاباتی ویژه فدراسیون‌ها برگزار نشده است.
آرش فرهادیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها اما تاکید دارد که عدم برگزاری انتخابات بی دلیل نیست. وی می‌گوید انتخابات هر فدراسیون به دلیلِ خاص همان فدراسیون که برگرفته از مسائل حقوقی و قانونی می‌باشد به تاخیر افتاده است وگرنه اراده وزارت ورزش و شخصِ وزیر برگزاری هرچه زودتر مجامع است.
فرهادیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در رابطه با فدراسیون‌ها و انتخاباتشان مسئله غیرشفافی نداریم. دلیلی وجود ندارد که وزارت ورزش نخواهد انتخابات فدراسیون را برگزار کند مگر اینکه مواردی در میان باشد که رسیدگی به آنها دست ما نباشد. در کل در مورد هر فدراسیون یک مسئله باعث تاخیر شده است.
فرهادیان به شرایط فدراسیون دوچرخه سواری که از مهرماه سال گذشته با سرپرست اداره می‌شود، اشاره کرد و ادامه داد: نام نویسی از کاندیداهای این فدراسیون انجام شده است. وزارت ورزش هم مشکلی برای برگزاری انتخابات ندارد اما هنوز نتیجه تایید صلاحیت‌ها از طرف مراجع ذی صلاح اعلام نشده است. وقتی فهرست کاندیداها نهایی نیست چطور می‌توانیم انتخاباتی داشته باشیم.
مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها با یادآوری اینکه انتخابات فدراسیون سوارکاری هم که قرار بود ۳ آبان ماه برگزار شود، لغو شد خاطرنشان کرد: پیش از این زمان، اعتراضاتی در رابطه با کمیسیون‌های داخلی فدراسیون سوارکاری مانند کمیسیون ورزشکاران مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات آنها مطرح شد. پیش از آن هم سرپرست فدراسیون هم طی مکاتبه‌ای با وزارت ورزش موضوع اعمال نشدن قانون در انتخابات کمیسیون‌ها را مطرح کرده بود. لازم بود در این زمینه بررسی‌هایی صورت بگیرد پس به ناچار زمان انتخابات را به تعویق انداختیم.

وی با اشاره به روند طی شده برای انتخابات فدراسیون بدمینتون تصریح کرد: قرار است طی روزهای آینده اعضای هیات رئیسه فدراسیون نشستی داشته باشند تا در مورد تعیین زمانی جهت برگزاری مجمع انتخاباتی به جمع بندی برسند. احتمالاً به زودی وضعیت انتخاباتی این فدراسیون هم تعیین شود.
فرهادیان در مورد دو فدراسیون شمشیربازی و ژیمناستیک که همزمان به دست سرپرست‌های فعلی سپرده شدند نیز گفت: نام نویسی از کاندیداهای قبلی هر دو فدراسیون که ابطال اعلام شده است. سرپرست فدراسیون شمشیربازی اخیراً مکاتبه‌ای با وزارت ورزش داشته در رابطه با انتخابات این فدراسیون داشته است. احتمالاً به زودی نام نویسی از کاندیداهای ریاست شمشیربازی آغاز می‌شود. در مورد ژیمناستیک هم به زودی نام نویسی از کاندیداها را آغاز می‌کنیم.
مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی با تاکید بر اینکه اراده وزارت ورزش و شخص وزیر سروسامان هر چه سریع‌تر به وضعیت فدراسیون‌ها است، گفت: وزارت ورزش به هیچ عنوان دخل و تصرفی در فدراسیون‌ها و انتخاباتشان ندارد. تا به امروز هر عاملی باعث تاخیر در روند انتخابات شده صرفاً مسائل قانونی و حقوقی بوده است وگرنه در مورد فدراسیون‌هایی که مشکلی از این حیث نداشته‌اند، روال کار خیلی عادی و به موقع پیش رفته است مانند اسکواش.
فرهادیان با یادآوری اینکه مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکواش ۱۴ آذرماه برگزار می‌شود، گفت: زمان انتخابات این فدراسیون تعیین شده چون نتیجه تایید صلاحیت‌ها به دستمان رسیده است. البته هنوز در مورد یکی دو نفر اعلام رای نشده است. اگر تا زمان انتخابات نتیجه تایید صلاحیت این کاندیداها آمد که در مجمع شرکت می‌کنند در غیر این صورت نه.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=33847

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.