• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مهمترین دستاورد انقلاب هویت بخشی به دانشگاه‌هاو ملت ایران است

  • 23 مهر 1401 - 12:52
مهمترین دستاورد انقلاب هویت بخشی به دانشگاه‌هاو ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین آغاز سال تحصیلی جدید دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین (ع) با حضور دانشجویان این دانشگاه، و حجت الاسلام عاملی، دبیر شورای انقلاب فرهنگی، سردار حسنی آهنگر، ریاست این دانشگاه، حجت الاسلام پاکیزه، مسئول نمایندگی ولی فقیه دانشگاه و دیگر مسئولین برگزار شد.
در این مراسم سردار محمدرضاحسنی آهنگر، ریاست این دانشگاه، طی سخنانی گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، هویت بخشی به دانشگاه‌ها، مراکز علمی و ملت ایران بود. اینکه ما می‌توانیم کارهای بزرگ را انجام دهیم. ولی در ابتدا دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید مسئله و تکلیف خودشان را بدانند تا بتوانند در مأموریت و وظیفه‌ی محوله، نقش آفرینی کنند.
وی به هدف بزرگ امامین انقلاب، که همان حاکمیت اسلام بر جهان است، اشاره و ادامه داد: رسیدن به این نوع جامعه، که آرمان بلند انقلاب اسلامی است، با ایجاد تمدن نوین اسلامی به دست می‌آید. جامعه‌ای که علم، ثروت، عزت، اقتدار، مقابله با نظام سلطه و دفاع از حقوق مستضعفین در آن به تصویر کشیده شده باشد.
حسنی آهنگر به ایفای نقش دانشگاه جامع امام حسین (ع) در تحقق تمدن نوین اسلامی پرداخت گفت: باید فرامین و مطالبه‌ی امامین انقلاب اسلامی از دانشگاه‌ها، که همان رخداد تحول علمی و تعالی معنوی برای رسیدن به دانشگاه تراز اسلامی است، اجرایی شود.
وی افزود: دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، قلب تپنده ی تمدن نوین اسلامی است و برای رسیدن ملت ایران به چله‌ی دوم انقلاب، نیازمند به یک نقشه‌ی راه است که بیانیه ی گام دوم انقلاب اسلامی، همان نقشه‌ی جهانی شدن این انقلاب به شمار می‌آید و اولین توصیه مقام معظم رهبری، در این بیانیه، موضوع علم و پژوهش است که باز در اینجا نقش دانشگاه‌ها، مرکز علمی و حوزه‌های علمیه، پررنگ می‌شود.
رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: هر تمدنی قرار باشد ایجاد شود، نیاز به دو کار واجب دارد که عبارتست از: ۱- تربیت سرمایه‌ی انسانی و انسان‌های تمدنی ۲- تولید فکر، دانش و فناوری که بتواند ما را در حل نظام مسائل انقلاب اسلامی کمک کند. لذا دانشگاه تراز اسلام می‌تواند انسان‌هایی را تربیت کند که مدیران و مسئولین اداره کننده ی جامعه باشند و هم دانشمندان ترازی تربیت کند که بتوانند تولید فکر و نظریه پردازی کنند، و فناوری‌های نرم و سخت را به وجود بیاورند.
وی به نکته مهمی اشاره کرد و گفت: ما باید ابتدا موانعی که دشمن بر سر راه ما قرار می‌دهد، را احصاء کنیم و قرارگاه‌های دشمن برای ایجاد این موانع را بشناسیم و برنامه‌هایشان را بدانیم و برای رفع و دفع آنها، برنامه ریزی کنیم. و این آسیب‌ها را ما از اول انقلاب داشته‌ایم و موانع متعددی را از جمله، کودتای نقاب، ۸ سال دفاع مقدس، قائله ی کوی دانشگاه، فتنه سال ۸۸، اغتشاشات بنزین ۹۸ و اغتشاشات اخیر را پشت سر گذاشته‌ایم و شهدای زیادی را از جمله ۱۷ هزار شهید ترور، تقدیم انقلاب کرده‌ایم.
حسنی آهنگر ادامه داد: اینها همه، موانعی بوده که قرارگاه دشمن برنامه ریزی کرده تا ایران قوی و نمونه‌ی جامعه‌ی تمدنی و تمدن ساز و پرچمدار جبهه‌ی حق، شکل نگیرد. ولی هر وقت ما این موانع را از سر راه برداشتیم، علاوه بر اینکه آمادگی لازم را به دست آوردیم، قدرتمندتر شده و نقاط ضعف مان را هم بیشتر متوجه شده‌ایم.
سردار حسنی آهنگر در خصوص اغتشاشات اخیر نیز که دشمن با جنگ ترکیبی، همه جانبه و هوشمند آغاز کرده است، اظهار داشت: با این حال که دشمن با کمک همه ی رسانه‌ها، سرمایه دارها و صهیونیست‌های دنیا، با کمک مرتجعین و معاندین منطقه و پیاده نظام‌های داخلی، وارد صحنه شده، به حول و قوه الهی بر این نقشه دشمن نیز فائق خواهیم شد.
سردار حسنی آهنگر در پایان گفت: مهمترین برنامه و نقشه‌ی دشمن در دانشگاه‌ها، دو چیز است. اول هویت زدایی و کم رنگ کردن هویت انقلاب اسلامی و دوم آرمان زدایی است و از آنجا که این انقلاب، نقطه شروع انقلاب حضرت حجت (عج) است، نباید از آرمان‌ها چشم پوشی کنیم. ما مطمئناً در آینده، و در مسیرمان موانع بزرگ‌تر و مهمتر قرار خواهد گرفت ولی از آنجا که آرمان و هدف ما آنقدر بزرگ و ارزشمند است، باید آمادگی لازم را همواره داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=30845

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.