• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

منتظر صدور ویزا برای گردشگران خارجی هستیم

  • 18 مرداد 1400 - 14:40
منتظر صدور ویزا برای گردشگران خارجی هستیم

محمد ملک شاهی که مدتهاست در حوزه گردشگری عشایر فعالیت می‌کند و توانسته گردشگران خارجی زیادی را با عشایر ایران و پای پیاده همراه کند، به مهر گفت: تاکنون حدود ۳۰۰ گردشگر با ما سفر کرده اند که ۱۵۰ نفر آنها در تورهای گردشگری کوچ شرکت داشتند و بیشتر آنها گردشگران خارجی بودند که طی ۴ سال اخیر به ایران آمده اند. اما در یک سال و نیم گذشته نتوانستیم پذیرای گردشگران خارجی باشیم. این در حالی بود که ما تور کوچ با پای پیاده را با عشایر به عنوان مقصد نوظهور اجرا می‌کردیم.

وی گفت: اکنون برای این تور گردشگرانی از کشورهای دیگر متقاضی ورود به ایران هستند. بعد از مدتها منتظر هستیم که از فعالیت‌هایمان خروجی بگیریم. کوچ عشایر نیز یک ماه دیگر تمام می‌شود. ما هم اکنون متقاضی از آمریکا و انگلیس داریم که برای گرفتن ویزای آنها، حدود یک تا دو ماه زمان لازم است. اگر با روندی که اکنون در حوزه واکسیناسیون مردم ایران شروع شده، پیش برویم تا چند ماه دیگر به وضعیت مطلوبی خواهیم رسید. عشایر نیز معمولاً افراد مسنی هستند که واکسن زده اند و این تورها محل درآمدی برای آنهاست.

منتظر صدور ویزا برای گردشگران خارجی هستیم

ملک شاهی گفت: تاکنون ۳ دوره کوچ را از دست داده ایم و تا یک ماه دیگر دوره چهارم کوچ تمام می‌شود پس زمان زیادی برای میزبانی از گردشگران خارجی متقاضی و واکسینه شده نداریم. در این دوره تعدیل نیرو هم داشته ایم اما به دلیل علاقه‌ای که به کارمان داشتیم، هنوز اعلام ورشکستگی نکردیم. با این حال در این وضعیت توانسته ایم یک روزنامه نگار و یک اینفلوئنسر به ایران دعوت کنیم که بتوانند تولید محتوا کنند.

ملک شاهی تصریح کرد: اوازوبک از بلاگرهای لهستانی یکی از این افراد است که تاکنون دو ویدئو از کوچ عشایر ایران توسط او در فضای مجازی منتشر شده و جمعاً یک میلیون بار دیده شده است. دیگری خبرنگار smithsonian است که ۱۰ صفحه راجع به کوچ عشایر گزارش نوشت. این روزنامه دو میلیون تیراژ دارد. ما در چنین شرایطی حتی تولید محتوا کردیم اما منتظریم تا اجازه ورود گردشگران به ایران داده شود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1669

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.