• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

ملت ایران پاسخ ماجراجویی های احمقانه را قاطعانه خواهند داد

  • 16 مهر 1400 - 13:41
ملت ایران پاسخ ماجراجویی های احمقانه را قاطعانه خواهند داد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین با اشاره به اینکه رشوه خواری از گناهان بسیار بزرگ و از بیماری‌های مهلک اجتماعی است اظهار داشت: در روایات انسان به شدت از این گناه بزرگ نهی شده است، اگر چه بیشتر بحث رشوه در قضاوت مطرح می‌شود، که خدای ناکرده به یک قاضی رشوه داده شود که بر خلاف حق حکم کند و خوشبختانه در دستگاه قضائی ما با این پدیده برخورد می‌شود.

محمودی با بیان اینکه گرفتن و دادن رشوه در زندگی انسان حتی نسل تأثیرگذار خواهد بود، گفت: امیدوار هستیم که دستگاه‌های نظارتی و اجرایی با نظارت جدی و برخورد قاطع با این پدیده زشت برخورد کنند و جلوی سو استفاده‌ها را بگیرند.

امام جمعه موقت ورامین ضمن تقدیر از برگزاری پرشور مراسم دهه آخر ماه صفر که مایه کسب معنویت و صیانت جامعه از آشوب‌ها است، افزود: من به تمام هیئت‌های مذهبی و اماکن دینی توصیه می‌کنم، در تمام مناسبت‌های مذهبی به برپایی محافل با رعایت تمام ضوابط همت بگمارند، بدانیم که مهمترین وسیله‌ای که موجب هدایت ما خواهد بود تمسک به قرآن است و یکی از جلوه‌های آن برپایی همین شعائر می‌باشد که این جلوه‌های معنوی در هر کوی و برزن تبدیل به سرچشمه معنویت خواهد شد که جامعه را سیراب می‌کند لذا اینکه فقط برخی هیئت‌ها در محرم و صفر فعال باشند و در سال و بقیه ایام تعطیل، اصلاً قابل توجیه نیست.

خطیب جمعه ورامین با اشاره به اینکه جمعه آینده و سالگرد شهادت امام حسن عسگری و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) گفت: امروز چقدر ما برای امام زمان کار می‌کنیم چقدر به دنبال جلب رضایت ایشان هستیم، چقدر جامعه ما امام زمانی است، چه کسی باید به دنبال این مهم باشد، از همه عزیزانی که به این مهم توجه دارند تشکر می‌کنم و انشاالله خداوند به برکت اهل بیت توفیق خدمت هر چه بیشتر به ما عنایت کند.

توجه به روستاها سبب مهاجرت معکوس شده است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به ۱۵ مهر روز روستا و عشایر عنوان داشت: توجه به روستاها و عشایر زحمتکش یک مسئله بسیار مهم است، خوشبختانه طی سال‌های اخیر به برخی روستاها توجه بیشتر شده تا جایی که این وضعیت در برخی روستاها موجب مهاجرت معکوس شده است.

محمودی گفت: باید به مسئله تولید، اشتغال خانگی و ایجاد زمینه‌های اجتماعی برای احیای بیشتر روستاها اهمیت بیشتری داده شود که امیدوار هستیم در دولت جدید در کنار خدمات انجام شده این اتفاق نیز رخ بدهد.

وی در ادامه بیان داشت: عشایر زحمت کش هم از سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند و همه باید قدردان این قشر قانع و پرتلاش باشیم بدیهی است که توجه هر چه بهتر و عشایر عزیز تلاش آنها را در تقویت تولید مضاعف خواهد ساخت.

ورامین دارای ظرفیت بالای ورزشی در تمام رشته‌ها است

محمودی با اشاره به سفر وزیر ورزش و جوانان به ورامین بیان داشت: ورامین دارای ظرفیت بالای ورزشی در تمام رشته‌ها است، که باید مورد توجه قرار بگیرد خوشبختانه جوانان ایران اسلامی در عرصه‌های بین المللی در زمینه ورزش درخشش روز افزون دارند، که باید پیروزی تیم کشتی ایران و خصوصاً شکست حریف آمریکایی را تبریک بگوییم، که دل ملت ایران را شاد کرد.

وی گفت: لازمه سفر وزیر ورزش و جوانان پیگیری جدی مطالبات و همدلی مسئولان و تمام عناصر دلسوز است، که امیدواریم، با توجه به آن اتفاقات خوبی در شهر بیافتد.

مردم تحمل دعواهای سیاسی را ندارند

امام جمعه موقت ورامین افزود: باید توجه کنیم، تمام عناصر دلسوز و تمام ظرفیت‌های فکری به کار گرفته شوند، سلایق سیاسی و فرهنگی همیشه متفاوت بوده و خواهد بود، مهم آن است که در برخورد با سلایق اولاً جانب ادب و انصاف رعایت شود و ثانیاً در مشترکات و مطالبات اجتماعی و مردمی این اختلافات کنار گذاشته شود.

خطیب جمعه ورامین اظهار داشت: امروز ورامین از مسائل عمده ای رنج می‌برد، موضوع مسکن در برخی تعاونی‌ها، موضوع تولید و شهرک‌های صنعتی، معضلات اجتماعی مانند اعتیاد، نزاع‌های خیابانی و مفاسد اجتماعی، چرا نباید برای حل این مشکلات عزمی وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: با صراحت و دلسوزانه عرض می‌کنم، این منطقه به اندازه کافی از برخی موارد سلیقه‌ای و اختلافات سیاسی آسیب دیده است، لذا از این تریبون که تریبون دعوت به تقوا و وحدت است، عاجزانه از همه می‌خواهم در این دولت که خوشبختانه با تفکر جهادی و خدمت به مردم روی کار آمده است فرصت را با دعواهای ساختگی و بی خاصیت از دست ندهند و حول محور ولایت متحد و همدل باشند و در راستای تأمین مصالح مردم، همه را جذب کرده تا شاهد خدمات بهتر و شایسته‌تر به مردم باشیم.

محمودی افزود: روزی نیست که مردم از وضعیت اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی گلایه‌مند نباشند، دیگر مردم تحمل دعواهای سیاسی را ندارند.

هر اقدام احمقانه آذربایجان با پاسخ قاطع ملت ایران مواجه می‌شود

امام جمعه موقت ورامین در خصوص اوضاع منطقه نیز بیان داشت: آنچه که این روزها در کشور آذربایجان می‌گذرد، از جهات مختلف قابل تحلیل و توجه است، این کشور در طی عهدنامه گلستان در دوره قاجار از ایران جدا شد، این سرزمین‌ها امروز بخشی از ارمنستان و آذربایجان و گرجستان و روسیه هستند، در اثر امضای یک عهدنامه در دوران قاجار هجمه و خسارت جبران ناپذیری به کشور ما وارد شد.

وی اضافه کرد: آن وقت جوانان عزیز ایران در دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن ایستادند، هشت سال جنگیدند اما یک وجب از خاک کشور را از دست ندادند، امروز آذربایجان به جاسوس خانه و تهدیدی برای ایران اسلامی تبدیل شده است، البته آنها به خوبی می‌دانند آب در هاون می‌کوبند.

محمودی گفت: آذربایجان در برابر اقتدار ایران اسلامی نمی‌تواند، عرض اندام کند، یقیناً در صورت هرگونه اقدام احمقانه و ماجراجویانه، پاسخ قاطع را از ملت ایران دریافت خواهند کرد، مانور مقتدرانه ارتش جمهوری اسلامی نیز به آنها نشان داد ایران هرگز از حقوق خود کوتاه نمی‌آید.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=8365

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.