• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

ملایی: برای همگانی کردن ورزش باید از شعار سال الگو برداری کرد

  • 10 اردیبهشت 1401 - 12:45
ملایی: برای همگانی کردن ورزش باید از شعار سال الگو برداری کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، افشین ملایی با اشاره به موانعی که برای ورزش کردن مردم وجود دارد گفت: اگر می خواهیم برای تامین سلامت مردم قدم های موثری برداریم ابتدا باید بدانیم چرا گرایش مردم به ورزش کمتر شده است و آمار آنهایی که ورزش می کنند روند نزولی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اگر پاسخ این پرسش را بدانیم می توانیم در بیان مسائل و ارائه راهکارها آگاهی بخشی موثرتری داشته باشیم.

رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی با بیان این که برای ورزش کردن مردم موانع زیادی وجود دارد به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند که برای «تولید» باید دولت، مجلس و قوه قضاییه تلاش کنند تا موانع تولید را بردارند. ما هم اگر می خواهیم در ورزش همگانی پیشرفت کنیم باید از این شعار الگوبرداری کنیم و همین ظرفیت را برای برداشت قدم های بزرگ برای مشارکت مردم در حوزه ورزش بکار بگیریم.

افشین ملایی با بیان این که شاید برخی مسئولان در شرایط فعلی حوصله در اولویت گذاشتن ورزش را نداشته باشند خاطرنشان کرد: کشوری میزان تولید و بهره وری اش در همه امور بالاتر می رود که نیروی انسانی سالم و پرنشاط بهره ببرد. این دو عامل هم با ورزش حاصل می شود و اگر می خواهیم کشوری قدرتمند داشته باشیم باید به ورزش و تندرستی نیروی انسانی توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان این که سبک زندگی مردم تغییر کرده است و باید در همین راستا برنامه ریزی کنیم ادامه داد: با تغییر سبک زندگی از سنتی به ماشینی روز به روز میزان فعالیت دختران، مادران، پسران و … کاهش پیدا می کند و میزان کم تحرکی و چاقی و اضافه وزن افزایش خواهد داشت. به همین خاطر باید برای این نوع سبک زندگی برنامه های ویژه ای را در نظر بگیریم.

افشین ملایی به برگزاری طرح ملی پیاده روی ایرانیان اشاره کرد و گفت: بعد از ماه مبارک رمضان طرح ملی پیاده روی ایرانیان را با روش جدید و تغییرات محسوس نسبت به گذشته آغاز خواهیم کرد و هدف مان این است که پیاده روی را از حالت غیررسمی و داوطلبانه به یک فعالیت منظم و مستمر تبدیل کنیم و در پایان دوره ای که ممکن است هشت سال هم طور بکشد، ورزش کردن را به یک عادت روزانه و هفتگی بین مردم تبدیل کنیم.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=20880

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.