• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

معینی: پرسپولیس مانند بارسلونا و بایرن هجومی است/ استقلال ـ سپاهان رقابت جذابی خواهد شد

  • 06 مرداد 1400 - 3:00
معینی: پرسپولیس مانند بارسلونا و بایرن هجومی است/ استقلال ـ سپاهان رقابت جذابی خواهد شد

فریدون معینی، کارشناس و مدرس فوتبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره هفته پایانی لیگ برتر و اوج حساسیت در صدر و قعر جدول به منظور تعیین قهرمان و دومین تیم سقوط کننده گفت: نمی‌توان سرنوشت مسابقات را پیش بینی کرد چرا که این موضوع به شرایط تیم‌های شرکت کننده در مسابقات بستگی دارد اما تعیین سرنوشت بازی‌ها در روز پایانی نشان می‌دهد که مسابقات همیشه هیجان دارد و می‌تواند نظر بینندگان و علاقه مندان را به خود جلب کند.  

وی درباره تقابل پرسپولیس و پیکان در هفته پایانی مسابقات و تاثیرگذاری مهدی تارتار در تیم پیکان و عملکرد یحیی گل محمدی در سرخپوشان پایتخت، اظهار کرد: واقعا تیم پرسپولیس در اکثر بازی‌ها خوب عمل می‌کند. وقتی می‌گویم خوب، یعنی کیفیت نسبتا خوبی را در لیگ ما دارد. آن‌ها از نظر دفاع، حمله، انتقال توپ و پرسینگ با کیفتی مناسبی ظاهر شده‌اند و این از موارد مهم فوتبالی است که در این تیم رعایت می‌شود. این موضوع به خاطر حضور کادرفنی خوب از زمان حضور برانکو تا حال حاضر است.

خوشحالم گرایش‌ها به سمت مربیان باکیفیت می‌رود

این کارشناس فوتبال با اشاره به دوران حضور برانکو افزود: او تغییرات محسوسی را در پرسپولیس ایجاد کرد و چندین سال متوالی قهرمان شد و در حال حاضر گل محمدی این راه را ادامه می‌دهد. خوشحالم که گرایش‌ها به سمت مربیانی می‌رود که دیدگاه خوبی به کیفیت فوتبال دارند که می‌تواند تاثیر بزرگی روی فوتبال ما داشته باشد.

وی با اشاره به فلسفه فوتبال پرسپولیس گفت: فلسفه فوتبال پرسپولیس تهاجمی است. آن‌ها مانند بارسلونا، بایرن مونیخ و چند تیم دیگر در سطح لیگ برتر ایران هجومی هستند و همیشه بازی‌های دیدنی و زیبا را به نمایش می‌گذارند.

معینی درباره عملکرد مهدی تارتار در پیکان و هر تیم دیگری که باعث تاثیرگذاری و بهبود عملکرد تیم های تحت هدایتش شده است اظهار کرد: پیکان هم یک تیم منسجم و خوب است. با وجود اینکه بازیکنان خوب خود را از دست دادند، همچنان به علت زیرساخت خوب و جذب بازیکنان بااستعداد در سنین پایه، توانستند نیازهای خود را برطرف کنند و حتی در آینده به درآمدزایی هم برسند. مهدی تارتار مدیریت خوبی دارد و در دوران بازیگری هم عملکرد خوبی داشت. بازیکنانی که در دوران بازیگری در میانه میدان بازی می کنند، دیدگاه خوبی نسبت به فوتبال دارند.

وی ادامه داد: تارتار از نظر فلسفه مربیگری و تجربیات فوتبالی توانسته تیم‌های خوبی را بسازد و تاثیرگذار ظاهر شود. این موضوع نشان می دهد که او دوست ندارد تیمش در همان حالت بماند و تغییرات لازم را ایجاد می‌کند. به همین دلیل او نتایج خوب کسب کرده و تیم هایش بازی های بهتری را ارائه می دهند. دیدار پرسپولیس و پیکان تماشایی خواهد شد و هر دو تیم به جای حاشیه، به دنبال جنبه‌های مثبت فوتبال هستند.

این مدرس فوتبال درباره تقابل استقلال و سپاهان در هفته پایانی لیگ برتر و تاثیرگذاری مجیدی و نویدکیا روی نتایج اخیر این دو تیم، گفت: به نظرم اینکه یک مربی فوتبالیست بزرگی هم باشد خوب است. اگر چه کافی نیست اما این قبیل فوتبالیست‌ها دیدگاه و نگرش خوبی به فوتبال دارند. هر چند ما نمونه‌هایی مانند مورینیو را داریم که فوتبالیست بزرگی نبوده است. مربیانی که فوتبالیست خوبی بودند درک درستی از بازی دارند و باید جنبه‌های مختلف مربیگری و مدیریت را یاد بگیرند.

خوشحالم مجیدی و نویدکیا وارد عرصه مربیگری شدند

معینی خاطرنشان کرد: خوشحالم که نویدکیا و مجیدی وارد عرصه مربیگری شدند و خون تازه‌ای در مربیگری جریان پیدا کرده است. نویدکیا و کادرفنی او بسیار بدون حاشیه هستند که این به خاطر روحیه نویدکیا است که در دوران بازیگری هم شاهد آن بودیم. فرهاد مجیدی هم در دوران بازیگری خود اینچنین بود و الان هم در کنار زمین به فکر بازی تیمش است. به نظرم رمز موفقیت تمرکز روی کار تیم خودی است که تماشاگران را هم بیشتر راضی می کند.

او درباره تقابل این دو تیم گفت: رقابت خوب و جذابی را میان این دو تیم شاهد خواهیم بود. هر دو مربی انگیزه بالایی دارند و می توانند بازیکنان خود را آماده این دیدار کنند. حفظ انگیزه بازیکنان در اوج رقابت بسیار مهم است.

معینی تاکید کرد: با توجه به وضعیت کنونی این چهار تیم، هر اتفاقی در هفته پایانی مسابقات ممکن است و نمی‌توان پیش بینی کرد که چه اتفاقی می افتد و کدام تیم قهرمانی را به دست می‌آورد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=232

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.