• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

معافیت آزادکاران طلایی و عنوان‌دار از حضور در جام تختی

  • 23 اردیبهشت 1401 - 12:44
معافیت آزادکاران طلایی و عنوان‌دار از حضور در جام تختی

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد اعلام کرد ترکیب تیم ملی با تصمیم فدراسیون و پس از جام تختی مشخص خواهد شد. رقابت‌های بین المللی جام تختی نیز خرداد ماه در تنکابن استان مازندران برگزار می‌شود که مدعیان کسب دوبنده تیم ملی باید در این میدان بین المللی داخلی به مصاف هم بروند.

اما بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی مقرر شده بود هر کشتی‌گیری که در مسابقات جهانی سال گذشته و رقابت‌های قهرمانی آسیا امسال به مدال طلا رسید از حضور در جام تختی معاف شود که طبق این مصوبه ۹ آزادکار عنواندار در جام تختی کشتی نخواهند گرفت.

بدین ترتیب رحمان عموزاد در ۶۵ کیلوگرم، یونس امامی در ۷۴ کیلوگرم، علی سوادکوهی در ۷۹ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم و یدالله محبی در ۱۲۵ کیلوگرم با توجه به کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا و همچنین حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در ۹۷ کیلوگرم به دلیل کسب مدال طلای جهان در سال ۲۰۲۱ از حضور در جام تختی معاف شدند.

البته دیگر مدال آوران رقابتهای جهانی همچنان باید در جام تختی شرکت کنند که طی آن علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم با وجود کسب مدال نقره و برنز در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ باید در قالب چرخه انتخابی در جام تختی حضور یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با توجه به تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو چین خود را برای مسابقات قهرمانی جهان آماده می‌کند که این رویداد مهم بین المللی طی روزهای ۱۹ تا ۲۷ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار می‌شود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=21637

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.