• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مشکلات و تهدیدهای ورزشی قم پایان ندارد

  • 13 مرداد 1401 - 13:03
مشکلات و تهدیدهای ورزشی قم پایان ندارد

بعد از اینکه بازسازی ورزشگاه تختی برای اختصاصی کردن آن برای بانوان در زمان اوج استقبال دانش آموزان و علاقه‌مندان به ورزش و آغاز فعالیت مسابقات سنین پایه‌ای فوتبال شروع شد و ورزشکاران و تیم‌هایی که از زمین چمن این ورزشگاه استفاده می‌کردند مجبور به ترک آن شدند و از طرف دیگر هم زمین چمن ورزشگاه یادگار امام نیز برای تمرینات و مسابقات به تیم دسته اولی خوشه طلایی ساوه واگذار شد دوباره داغ دل اهالی فوتبال قم تازه شد و موجی از اعتراضات شروع شد.
ورزشکاران و مسئولان ورزشی قم به ویژه هیئت فوتبال که قبل از این ماجرا نیز از اجاره زمین‌های چمن قم و سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی ناراضی بودند و بیان می‌کردند که هزینه اجاره سالن‌ها از بخش خصوصی بسیار بالا است و باعث می‌شود هزینه‌های برگزاری مسابقات مجدد بالا برود دوباره لب به اعتراض گشودند و تهدید کردند که مسابقات را برگزار نخواهند کرد.
تهدیدی که بزرگ‌ترین ثمره آن دلهره و نگرانی برای نوجوانان و جوانانی است که همه امید و آینده خود را این رشته و شرکت در مسابقات می‌دانند.
قدرت الله باقری، رئیس هیئت فوتبال استان قم، در روزهای اخیر در رابطه با چالش بزرگ این هیئت یعنی نداشتن زمین مناسب و زمان‌بندی برگزاری مسابقات فصل ۱۴۰۱ لیگ برتر قم عنوان کرد: طبق برنامه ‌ریزی کمیته مسابقات هیئت فوتبال استان قم قرار است که لیگ‌های فوتبال استان اواخر مرداد و اوایل شهریور آغاز شود.
 وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات به شرطی است که هیئت فوتبال زمین چمن مناسب برای برگزاری رقابت‌های خود داشته باشد؛ اما در حال حاضر زمین چمن ورزشگاه‌های حیدریان و یادگار امام در اختیار هیئت فوتبال نیست و به شرطی می‌توانیم مسابقه برگزار کنیم که به صورت کامل ورزشگاه شهید حیدریان و به صورت مقطعی ورزشگاه یادگار امام در اختیار ما باشد در غیر این صورت اصطلاحاً کرکره فوتبال قم پایین کشیده می‌شود.
قدرت الله باقری، رئیس هیئت فوتبال قم، در این رابطه در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر اینکه برای برگزاری مسابقات باید دو زمین یادگار امام و شهید حیدریان را در اختیار ما گذاشته شود، عنوان کرد: در صورتی که زمین در اختیار ما نباشد امکان برگزاری مسابقات را نداریم.
وی بابیان اینکه همه تلاش مان را می‌کنیم که مسابقات برگزار شود و نوجوانان و جوانان قمی ناامید نشوند، اظهار کرد: امیدواریم در چند روز آینده خبرها و اتفاقات خوبی شنیده شود.
باقری با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک هزار مسابقه برگزار کردیم و مسابقات ۱۴ ساله‌ها نیز رو به اتمام است، بیان کرد: مسابقات ۱۳ ساله‌ها نیز به دلیل برگزاری هیئت در ورزشگاه حیدریان و عدم امکان استفاده از زمین به بعد از عاشورا و تاسوعا موکول شده است.
فردوس روبه انحلال است
وی در رابطه با شرایط تیم فوتسال فردوس قم عنوان کرد: با توجه به شرایطی که تیم فوتسال فردوس دارد در چند هفته آینده منحل خواهد شد.
رئیس هیئت فوتبال قم ادامه داد: افرادی که جلوی فروش امتیاز این تیم را گرفتند و قول حمایت دادند الآن حتی جواب تلفن را هم نمی‌دهند.
حالا باید دید که نتیجه این تهدید هیئت فوتبال دستاوردی برای فوتبال قم و فوتبالیست‌های قمی دارد و یا اینکه فقط استرس و نگرانی به سرمایه‌های ورزشی استان وارد کرده است.
بد نیست مسئولان ورزشی استان قم بدانند ورزش تنها تفریح سالم و مفرح جوانان قمی است که با بالا بردن هزینه‌های آن فقط باعث کوچک شدن این خانواده می‌شوند و جوانان نیز مجبور می‌شوند برای پر کردن اوقات فراغت شان به تفریحات ناسالمی که در شأن چهره قم نیست روی می‌آورند.
از طرفی نیز اگر تهدید تبدیل به تنها راه حل مشکلات ورزشی استان قم شود در سال‌های نه چندان دور این راه حل تبدیل به ابزار رایجی می‌شود که استفاده از آن دیگر برای هیچ کسی مهم نیست و ارمغانی به جز ایجاد نگرانی در بین ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش نخواهد داشت.
در ماه های اخیر و پس از انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان شاهد چالش های مختلفی در این حوزه بوده ایم ولی گویا فوتبالی ها اولین گروهی هستند که علم اعتراض گسترده به تصمیمات این اداره کل را برافراشته اند و با اعلام تهدید به تعطیلی مسابقات در قم شوک بزرگی به یکی از مهمترین عرصه های ورزشی در استان وارد کرده اند.
از دست رفتن یک فصل فوتسالی یا فوتبالی یک ورزشکار در سنین پایین به معنی از دست رفتن بسیاری از فرصت های طلایی موفقیت او در سالهای آینده است و تصمیمات کارشناسی نشده و واکنش های احساسی یا تلافی جویانه می تواند به راحتی زندگی ورزشی جوانان این شهر را به مخاطره بیاندازد.
از دیگر سوی این گونه اقدامات چالشی باعث ایجاد فضای چند دستگی و تشویش در فضای ورزشی قم می شود که قطعا نتایج اسفبار آن از جمله از دست رفتن فرصت های همکاری و هم افزایی و از دست فرصت هایی چون میزبانی های موثر ورزشی و ظرفیت های فعلی ورزشی در حوزه ورزش قهرمانی و حتی عمومی خواهد شد.
به جا است که مسئولان قم با مدیریت مدبرانه تر و پرهیز از تشتت و تصمیمات عجولانه از فضاهای ورزشی فعلی قم برای رتف و فتق امور ورزشی قهرمانی و عمومی استفاده کنند و اگر قرار است نوسازی در بخشی صورت گیرد باید در زمان هایی انجام شود که کمترین آسیب به بدنه ورزشی قم زده شود و یا جایگزین های موثر و کارآمدی نیز پیش بینی شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27183

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.