• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

مشروطه نبود انقلاب اسلامی به‌وجود نمی‌آمد

  • 08 مرداد 1400 - 14:43
مشروطه نبود انقلاب اسلامی به‌وجود نمی‌آمد

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به ضرورت رعایت تقوای الهی گفت: تقوا بستری برای سیر از عالم طبیعت به سوی عالم ملکوت است. افرادی که نسبت به مساله تقوا در حیات دنیوی خود غافل هستند، از رسیدن به نعمت ابدیت در آخرت غافل خواهند بود.

وی سپس به رعایت حقوق کودک اشاره کرد و افزود: یکی از نشانه‌های جوامع در حال رشد توجه ویژه به مساله حقوق کودک است، جامعه‌ای که در عرصه‌های مختلف حیات زندگانی از حقوق کودک غافل شود، توفیق ایجاد تمدن الهی خواهد داشت.

آل هاشم ابراز داشت: یکی از معجزات عینی اسلام و مکتب اهل بیت (ع) توجه ویژه به حقوق بنیادین کودکان است. هر پدر و مادری که نسبت به ادب کودک بی توجه باشند در محضر پروردگار پاسخگو خواهند بود. هم خانواده و هم مسئولین امر موظفند زمینه تعلیم و تأمین مهارت‌ها را فراهم کنند.

در بعضی خانواده‌ها فرصت کافی برای توجه به تربیت کودک وجود ندارد

امام جمعه تبریز در خصوص تربیت کودک ادامه داد: متأسفانه به خاطر بحران‌های اقتصادی، در بعضی خانواده‌ها فرصت کافی برای توجه به مساله تربیت کودک وجود ندارد. بعضی از پدران و مادران برای تمام برنامه‌ها وقت می‌گذراند و هزینه خرج می‌کنند اما نسبت به کودکان خود توجه چندان ندارند؛ فردای قیامت باید پاسخگو باشند.

مشروطه نبود انقلاب اسلامی به‌وجود نمی‌آمد

آل هاشم ادامه داد: توجه به مقوله بازی کودک، نقش تعیین کننده‌ای در شکل گیری شخصیت کودک دارد و پدر و مادرها باید مهارت‌های لازم را در این خصوص آموزش ببینند. شکل زندگی در ۷ سال اول کودک بناگذاری می‌شود و آزادی خواهی و تنوع طلبی در این دوره امری کاملاً طبیعی است.

وی با بیان اینکه تعلیماتی که کودک در این دوره می بیند، تا آخر عمر در روان او باقی خواهد ماند گفت: منظور از آزادی کودک، رها کردن کودک برای هر کاری نیست بلکه منظور اینست که بیشتر از ظرفیت کودک از او چیزی درخواست نشود.

وی سپس در خصوص بازنشستگان افزود: تجلیل از بازنشستگان ضرورت دارد، تجلیل از بازنشستگان تجلیل از شاغل است. ادارات در مراسمات خود بازنشستگان خود را از یاد نبرند؛ آنهایی که زحمت کشیده و خدمت کرده‌اند.

آل هاشم به توجه به اهدای خون در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: خدا به کسانی که خون اهدا می‌کنند اجر دهد چرا که کسی را از مرگ حتمی نجات می‌دهند.

امام جمعه تبریز به عید غدیر نیز اشاره کرد و گفت: مردم به صورت خودجوش و با شکوه جشن عید غدیر را برگزار کردند؛ خدا همه شما را سرافراز کند.

مشروطه نبود انقلاب اسلامی به‌وجود نمی‌آمد

آذربایجان اتحاد خود با خوزستان را در جنگ نشان داده است

وی به تجمع برخی از مردم تبریز در حمایت از مردم خوزستان اشاره کرد و گفت: هفته قبل تجمعی در تبریز انجام شد که در ظاهر شعار آنها حمایت از خوزستان بود. به جوانان عرض می‌کنم؛ مواظب باشید تحت تأثیر رسانه‌های دشمن قرار نگیرید آنها به دنبال ناامن سازی کشور مان هستند.

آل هاشم ادامه داد: آذربایجان اتحاد خود را با خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس نشان داده است. آذربایجان خون داده و جان داده و در عمل اتحاد خود را در مرزهای خوزستان با مردم صبور آن منطقه نشان داده است.

پیام حضور مقتدرانه نیروهای دریایی ایران

وی به قدرت نیروهای دریایی کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: حضور مقتدرانه نیروی دریایی پیام‌های زیادی دارد. بررسی مسیر طولانی دریا نوردی که با پیمودن ۱۳ هزار مایل دریایی در بدترین فصل سال برای دریا نوردی، رکورد بزرگی محسوب می‌شود؛ این امر نشان از فناوری دریایی ایران است.

مشروطه نبود انقلاب اسلامی به‌وجود نمی‌آمد

امام جمعه تبریز افزود: اعزام دو شناور به روسیه تنها حضور نظامی نیست بلکه نماد برقراری پیوند راهبردی با کشور روسیه است؛ روابطی که چندان به مذاق آمریکا خوش نیامده است.

وی به سالروز قیام مشروطیت نیز اشاره کرد و گفت: سالروز صدور فرمان مشروطیت است؛ انقلاب اسلامی حادثه عظیم تاریخی است اما یقیناً اگر حادثه مشروطه نبود انقلاب اسلامی به وجود نمی‌آمد. مشروطیت اولین بار این فکر را به وجود آورد که مملکت متعلق به مردم است و مردم هم در اینجا حقی دارند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=519

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.