• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مسیر متفاوت کمانداران برای ۲رویداد/ریکرو در آسیا، کامپوند در جهان

  • 13 اردیبهشت 1401 - 12:47
مسیر متفاوت کمانداران برای ۲رویداد/ریکرو در آسیا، کامپوند در جهان

به گزارش خبرنگار مهر، رویدادهایی مانند بازی‌های کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی که ورزش ایران در قالب کاروان در آنها شرکت خواهد کرد، مبنای تصمیم گیری برای مصوب کردن تقویم سال جاری در فدراسیون‌های درگیر با این دو رویداد بود.

تیروکمان از جمله این فدراسیون هاست، فدراسیونی که ورزشکارانش در دو رشته ریکرو و کامپوند فعالیت دارند و اتفاقاً در هر دو بخش هم نماینده اعزامی به قونیه و هانگژو خواهند داشت اما مسیر آماده سازی که برای کمانداران ریکرو و کامپوند پیش بینی شده کاملاً یکسان دنبال نخواهد شد.

از ابتدای سال جاری و در ادامه برنامه‌های آماده سازی که از سال گذشته آغاز شده بود، اردوهای داخلی تیم ملی تیروکمان در هر دو بخش پیگیری شده است، در این میان قرار است کمانداران اردونشین در رویدادهای مصوب در تقویم آسیایی و جهانی هم شرکت داشته باشند اما متفاوت از یکدیگر.

تیم‌های ملی ریکرو و کامپوند اسفندماه سال گذشته در مرحله نخست کاپ آسیا به میزبانی تایلند شرکت کردند. مرحله دوم این رقابت‌ها از هفته آینده در سلیمانیه عراق آغاز می‌شود اما فقط کمانداران ریکرو ایران در هر دو بخش مردان و بانوان در این رقابت‌ها شرکت خواهند داشت. فدراسیون تیروکمان اما برای تیم ملی کامپوند و آماده سازی بهتر این تیم اما حضور در مرحله دوم جام جهانی به میزبانی کره جنوبی را نهایی کرده است. این تیم قرار است ۲۴ اردیبهشت ماه عازم کره جنوبی شود تا در این رقابت‌ها شرکت داشته باشد.

مسیر متفاوت کمانداران برای ۲رویداد/ریکرو در آسیا، کامپوند در جهان

امید نجاری مدیر تیم‌های ملی تیروکمان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سرمربی تیم ملی ریکرو (بهزاد پاکزاد) پیش از این و در برنامه ریزی برای آماده سازی تیمش متقاضی اعزام به دو مرحله کاپ آسیا شده بود. اعزام به مرحله نخست این مسابقات که سال گذشته انجام شد. کمانداران ریکرو در تایلند مدال آور نشدند اما نتایج و در کل عملکردشان قابل قبول بود. بر همین اساس حضور در مرحله دوم کاپ آسیا هم برای آنها مصوب شد.

وی در مورد اعزام جهانی تیم ملی کامپوند نیز گفت: کمانداران کامپوند در مرحله نخست کاپ آسیا شرکت داشتند و اتفاقاً نتایج خوبی هم گرفتند. اعزام برون مرزی دوباره برای آنها لازم بود به خصوص که هدف از اعزام‌های آتی شان، مدال آوری در بازی‌های اسلامی و کسب نتایج قابل قبول در بازی‌های آسیایی است. بنابراین لازم بود تا کمانداران کامپوند در سطحی بالاتر از آسیا مورد ارزیابی و محک جدی تر قرار بگیرند. بنابراین مرحله دوم جام جهانی در برنامه این تیم گنجانده شد.

مدیر تیم‌های ملی تیروکمان خاطرنشان کرد: بعد از مرحله دوم کاپ آسیا و جام جهانی، تمرینات کمانداران در قالب اردوهای داخلی پیگیری می‌شود تا زمان اعزام به ترکیه و شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=21068

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.