• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مرگ جوان افغان در اثر گازگرفتگی در محله صالح آباد شرقی

  • 17 بهمن 1400 - 11:46
مرگ جوان افغان در اثر گازگرفتگی در محله صالح آباد شرقی

به گزارش خبرنگار مهر، جلال ملکی با تشریح جزئیات حادثه گازگرفتگی در محله صالح آباد شرقی گفت: ساعت ۹:۵۱ صبح امروز یک مورد حادثه گازگرفتگی در محله صالح‌آباد شرقی، شهرک صنعتی آهن‌مکان به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: در ادامه، ایستگاه شماره ۴۷ به محل حادثه اعزام شد و مشاهده کردند که در داخل یکی از حجره‌ها و در قسمت اتاق استراحت دو نفر حضور داشتند که پیش از رسیدن آتش‌نشانان، توسط همسایه‌ها و سایر کسبه که از عدم حضور این افراد نگران شده بودند، از محل حادثه خارج شده بودند.

وی اظهار کرد: در این حجره دو کارگر افغان با حدود ۱۸ و ۲۱ سال سن حضور داشتند که به تأیید عوامل اورژانس متأسفانه جوان ۲۱ ساله فوت کرد و علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در این فرد مشخص بود.

ملکی با بیان اینکه جوان دیگر نیز با شرایط وخیم توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد، تصریح کرد: با حضور کارشناس آتش نشانی و انجام بررسی‌ها مشخص شد که محتمل‌ترین علت حادثه استفاده از دو وسیله شعله‌دار فاقد دودکش است که با توجه به مسدود بودن راه‌های خروج هوا، کاهش اکسیژن و انتشار گاز مونوکسیدکبن و مسمومیت، سبب مرگ یکی از افراد حاضر در حجره شده‌است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه علت اصلی مرگ توسط کارشناسان پزشکی قانونی بررسی و اعلام خواهد شد، گفت: در ساعت ۱۱:۰۵ عملیات به پایان رسید. اگرچه که هوا کمی بهتر شده اما شب‌ها در بسیاری از جاها لوازم گرمایشی استفاده می‌شود؛ لذا تاکید می‌شود که هر چیزی که شعله دارد نمی‌توان آن را به‌عنوان وسایل گرمایشی استفاده کرد و حتماً باید دارای دودکش باشند و به طریق اصولی آلاینده‌های تولید شده به محیط خارجی منتقل شود.

وی در پایان بیان کرد: استفاده از وسایلی که شعله آزاد و عریان دارند و دودکش و مسیری برای خروج آلاینده‌ها ندارند، در جاهایی که افراد قصد استراحت دارند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و می‌تواند باعث انتشار گاز مونوکسید کربن شود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=16090

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.