• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

مرگ تبعه افغان بر اثر گازگرفتگی در شهرک نفت

  • 02 بهمن 1400 - 23:33
مرگ تبعه افغان بر اثر گازگرفتگی در شهرک نفت

به گزارش خبرنگار مهر، جلال ملکی در خصوص حادثه گازگرفتگی در شهرک نفت گفت: ساعت ۱۵:۱۱ امروز یک مورد حادثه گازگرفتگی در محله «مینی‌سیتی»، شهرک نفت به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و متعاقب آن ایستگاه شماره ۳۶ به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: نیروهای آتش‌نشانی در مدت چهار دقیقه به محل حادثه رسیدند و در محل حادثه که قسمت سرایداری یا نگهبانی یک منزل ویلایی قدیمی که ظاهراً کسی در آن زندگی نمی‌کرد، مردی حدود ۵۰ ساله که تبعه کشور افغانستان بود دچار گازگرفتگی شده بود.

وی با بیان اینکه پیش از رسیدن نیروهای آتش‌نشانی درب اتاق مورد نظر توسط آشنایان فرد مذکور باز شده بود، گفت: به تأیید عوامل اورژانس متأسفانه این فرد جان خود را از دست داد.

ملکی عنوان کرد: با حضور کارشناس آتش‌نشانی و بررسی محل حادثه مشخص شد که استفاده از اجاق خوراک‌پزی به شیوه کاملاً غلط به‌عنوان وسیله گرمایشی باعث انتشار گاز مونوکسید کربن در این فضای کوچک حدود ۱۰ متری شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه تمامی تمام پنجره‌ها و راه‌های ورود هوا در این اتاق بسته بوده‌است، اظهار کرد: علت اصلی مرگ، توسط عوامل پزشکی قانونی پس از انجام معاینات لازم اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محل حادثه تحویل عوامل انتظامی شده‌است، گفت: استفاده از وسایل شعله‌دار مانند اجاق‌های خوراک‌پزی و اجاق‌های نفتی و حتی یک منقل روشن در داخل محیط‌های بسته به هر طریقی که شعله عریانی داشته باشد و هیچ دودکش و مسیر مناسبی برای خروج آلاینده‌ها به بیرون نداشته باشد، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=15112

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.