• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مردم به حق شکایت‌ از وضع موجود دارند/ اصلاح ساختارها زمان‌بر است

  • 10 دی 1400 - 0:14
مردم به حق شکایت‌ از وضع موجود دارند/ اصلاح ساختارها زمان‌بر است

به گزارش خبرگزاری مهر، سیداحسان خاندوزی عصر پنج شنبه در جمع اساتید و پژوهشگران اقتصاد اسلامی قم که بعد از ظهر امروز در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، با بیان اینکه انتقادات و توصیف مشکلات و تنگناها به تنهایی چاره مشکلات کشور نیست، اظهار داشت: در راستای به حداقل رساندن مشکلات، نیازمند تلاش حداکثری و همکاری جامعه دانشگاهی و حوزوی در زمینه ارائه راهکارهای اصولی هستیم.

خاندوزی با اشاره به اینکه انتظار ما پیشنهادهای متنوع از سوی صاحب‌نظران است، افزود: عرضه پیشنهادات کاربردی و تولیدات علمی می‌تواند در سطوح مختلف کشور به کمک دولت بیاید.

عملکرد اقتصادی چهارماهه دولت در ادامه قابل مشاهده خواهد بود

وی با اشاره به اینکه خودش را درس آموز حوزه اقتصاد اسلامی می‌داند، اظهار داشت: سیاست‌گذاری اقتصادی دولت، ناشی از مشورت تیم اقتصادی دولت است و بسیاری از سیاست‌ها در گفتمان‌های این تیم مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

خاندوزی با اشاره به اینکه مردم به حق، شکایت‌هایی از وضعیت موجود دارند، تصریح کرد: اصلاح ساختارهای نامناسب در برخی از سازمان‌ها یک حرکت زمان‌بر است که با صبر و شکیبایی به نتیجه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه عملکرد اقتصادی دولت در چهارماهه نخست در ادامه قابل مشاهده خواهد بود، افزود: باید پیام لزوم صبر برای رسیدن به موفقیت را به جامعه اعلام کنیم.

توانسته‌ایم حرکت نقطه‌ای قیمت‌ها را به ثبات نزدیک کنیم

خاندوزی تصریح کرد: در اقتصاد غیر از جبران نقدی یارانه‌ای، راهکار فوری برای حل مسائل خانوارها نداریم، ولی نقاط شروعی داریم که در چندماه آینده می‌توانیم نتیجه آن‌ها را ببینیم.

وی گفت: اقتصاد ایران در سال‌های گذشته در حالت انتظار قرار گرفته بود که بخش عمده تلاش ما در این مدت رفع این انتظار بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه توانسته‌ایم حرکت نقطه‌ای قیمت‌ها را به ثبات نزدیک کنیم، اظهار داشت: بودجه ۱۴۰۱ یکی از گام‌های کمک کننده برای رفع فضای کسری بودجه و پیامدهای آن خواهد بود.

وی با بیان اینکه سیاست‌های ارزی دست ما را در حوزه تصمیم‌گیری بسته است، اظهار داشت: باید این موضوع در مجامع روایت شود تا افکاری مانند بی‌تفاوتی دولت نسبت به برخی از تصمیم‌ها را از ذهن‌ها پاک کنیم.

بنابراین گزارش،  مسئولان دانشگاه قم در حاشیه این جلسه و در حضور وزیر اقتصاد درخواست خود را مبنی بر تاسیس مرکز پژوهشهای اقتصاد اسلامی در این دانشگاه اعلام کردند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13765

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.