• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مردم از اجلاس‌های «نمایشی» بین سئول و پیونگ‌یانگ به ستوه آمده‌اند

  • 12 دی 1401 - 12:50
مردم از اجلاس‌های «نمایشی» بین سئول و پیونگ‌یانگ به ستوه آمده‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یون سوک‌یول، رئیس جمهور کره جنوبی، اجلاس‌هایی که بین سران سئول و پیونگ‌یانگ برگزار می‌شود را «نمایشی» خواند.
یول گفت: فکر می‌کنم مردم کمی از این اجلاس‌های نمایشی خسته شده‌اند. باید گفتمان را درباره مسائل بشردوستانه آغاز و درها را برای تماس و گفتمان کره جنوبی و شمالی باز کنیم.
وی یادآور شد که هیچ دلیلی برای دست رد زدن به ایده برگزاری اجلاس‌ها وجود ندارد هرچند پیش از برگزاری این اجلاس‌ها، باید گفت‌وگوهای ابتدایی انجام و از نتیجه سودمند اجلاس، اطمینان حاصل شود.
به‌دنبال دستور هفته گذشته کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای تولید سامانه جدید موشک‌های بالستیک قاره‌پیما به منظور حمله هسته‌ای تلافی‌جویانه و سریع، شرایط در شبه‌جزیره کره تشدید شده است. کیم همچنین گفته که آمریکا به بهانه «تقویت همکاری» با کره جنوبی و ژاپن، در حال ایجاد «نسخه آسیایی ناتو» است.
سئول در واکنش به این اظهارات و دستور رهبر کره شمالی، اعلام کرد که اقدامات پیونگ‌یانگ «بی‌معنی» بوده و تنها به تشدید شرایط منجر می‌شود.
همزمان با این تحولات، کیم گان، نماینده ویژه کره جنوبی در امور صلح و امنیت شبه‌جزیره کره، گفت که سئول همچنان «بی‌وقفه» تلاش‌های خود برای گفتمان و مذاکره با کره شمالی را افزایش خواهد داد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36789

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.