• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

مردم آلمان باید مصرف انرژی را تا ۲۰ درصد کاهش دهند

  • 15 مرداد 1401 - 13:52
مردم آلمان باید مصرف انرژی را تا ۲۰ درصد کاهش دهند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «کلاوس مولر»، رئیس نهاد تنظیم‌کننده انرژی آلمان اعلام کرد برای مقابله با کمبود گاز در ماه‌های سرد، مردم آلمان باید مصرف انرژی خود را تا دست‌کم ۲۰ درصد کاهش دهند.
به نوشته رویترز، شرکت گازپروم روسیه، صادرات گاز به آلمان از طریق خطوط «نورد استریم ۱» را تا ۲۰ درصد ظرفیت تولیدی خود کاهش داده و این اقدام فشارها بر بزرگترین اقتصاد اروپا افزایش داده تا دست به ذخیره گاز برای فصل زمستان بزند.
به گفته مولر، آلمان هم باید صادرات گاز به کشورهای همسایه را تا ۲۰ درصد کاهش دهد و ۱۰ تا ۱۵ گیگاوات بر ساعت (Gwh) گاز وارد کند تا در فصل زمستان با کمبود گاز روبرو نشود.
این مقام آلمانی در ادامه تأکید کرد: اگر ما زیاد ذخیره نکنیم، و گاز بیشتر وارد نکنیم، حتماً مشکل خواهیم داشت.
در ادامه تنش روزافزون بین روسیه و کشورهای اروپایی بر سر عملیات نظامی روسیه در اوکراین، و اقدامات تقابلی کاهش عرضه گاز روسیه در مقابل تحریم‌های همه‌جانبه غربی‌ها، وزرای انرژی کشورهای اتحادیه اروپا اوایل مرداد بر سر چارچوب طرح کاهش مصرف گاز به توافق سیاسی دست یافتند.
بر اساس این توافق، کشورهای اروپایی به منظور کاهش وابستگی به سوخت و انرژی روسیه، از آگوست ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳، مصرف گاز خود و در نتیجه واردات گاز از روسیه را به میزان ۱۵ درصد کاهش می‌دهند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27311

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.