• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مردم‌داری پایه مکتب حاج قاسم/مسئول متکبر نفوذی دشمن است

  • 13 دی 1401 - 12:53
مردم‌داری پایه مکتب حاج قاسم/مسئول متکبر نفوذی دشمن است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی پیش از ظهر دوشنبه در آئین بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل اظهار کرد: حوادث تلخ و شیرین همواره و در طول تاریخ مورد توجه است به طوری که حضرت علی (ع) با آن همه عظمت در طول تاریخ با همراهی و طرد مردم روبه‌رو بوده و توانسته در صحنه تلخی و شیرینی روزگار عزت و عظمت واقعی خود را به نمایش بگذارد.
وی فراز و نشیب‌های روزگار و حوادث آن را یادآور شد و تصریح کرد: در مقطع کنونی نیز شخصیت‌هایی همچون حاج قاسم سلیمانی به دنیا و حوادث آن تحلیلی قرآنی داشتند و استراتژی آنها این بوده که از تهدیدها باید فرصتی واقعی ساخت.
مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج گفت: تمام ساز و کار دشمن برای ترساندن و ایجاد واهمه در ما است تا به واسطه این ترس ما را به نقطه ذلت و خواری بکشانند در حالی که حاج قاسم سلیمانی لحظه‌ای در عمرش از هیچ دشمنی نترسید چرا که تحلیل قرآنی داشت و به اعتقاد قرآن و اهل بیت بزرگترین گناه ترس است.
حجت‌الاسلام تویسرکانی نگاه قرآنی به حوادث را از ویژگی‌های زندگی پربار حاج قاسم سلیمانی برشمرد و افزود: هیچ وقت سردار دل‌ها به زندگی و دنیا به چشم وسیله نگاه نمی‌کرد بلکه برای جلب رضای الهی سعی می‌کرد تا حوادث را درست و واقعی تحلیل کرده و در کنار مردم باشد.
حاج قاسم عاشق دیده شدن نبود
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی نه تنها عاشق دیده شدن نبود بلکه معتقد بود به دور از چشم دیگران باید برای جلب رضای الهی خدمت کرد و در کنار مردم بود.
وی اضافه کرد: تمام رفتار و سکنات سردار دل‌ها در محور و مبنای قرآن بود و حتی با برادران اهل سنت مهربانانه رفتار می‌کرد و سعی داشت در کنار این مهر و محبت، مصداق آیه‌ای باشد که در آن بر «اشداء علی‌الکفار و رحماء بینهم» تاکید داشته است.
حجت‌الاسلام تویسرکانی بیان کرد: او سر سوزنی آشتی با مستکبران نداشت اما همه وجودش عشق به مردم مظلوم و محرومی بود و سعی داشت همواره در کنار مردم بودن را برای خود یک برجستگی بداند.
وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: امروز نیز همه بدکاران عالم یک طرف ایستاده‌اند و در طرف دیگر سید مظلومان قرار گرفته و این اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران است که خط ولایت، خط سرخ شهادت و تبعیت از حقانیت و حقیقت است.
حجت‌الاسلام تویسرکانی تصریح کرد: اردبیل مهد بزرگان، علما و شهدای بزرگی است که ما به وجود این وارستگان و شخصیت‌های بی‌نظیر در طول تاریخ افتخار می‌کنیم.
حاج قاسم برای مسئولان ما الگوی مردم‌داری باشد
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه گفت: جمهوری اسلامی ایران در این چهار دهه با تقدیم ۲۳۰ هزار شهید توانسته عظمت و بالندگی خود را نشان داده و حاج قاسم سلیمانی نیز سیدالشهدا و صاحب این مدرسه و مکتب است.
وی افزود: او با همه وجود عاشق مردم و در حقیقت نوکر مردم بود و به شکل یک بسیجی ساده در همه صحنه‌ها وارد می‌شد بدون اینکه تشریفات و یا حرکت‌های تزئینی را قبول کند.
حجت‌الاسلام تویسرکانی از رفتار حاج قاسم سلیمانی در مردم‌داری به عنوان الگوی زیبنده برای مسئولان یاد کرد و ادامه داد: مردم‌داری پایه اصلی مکتب حاج قاسم سلیمانی است و مسئولانی که نسبت به مردم تکبر داشته باشند، نفوذی دشمن هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی از هر فرصتی برای حضور در بین آحاد مردم به ویژه دیدار با خانواده‌های شهدا استفاده می‌کرد و رابطه قلبی او با خانواده‌های شهدا، یک رابطه بی‌نظیر بود.
حجت‌الاسلام تویسرکانی اضافه کرد: ما به این مکتب ارزشی که در آن محبت و عشق به مردم تولید می‌شود، نیاز داریم و دشمن بداند که راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران محبت و عطوفت نسبت به مردم است و باید با دشمن‌شناسی سعی کنیم تا توطئه‌ها و فتنه‌های آنها را خنثی کنیم.
وی بیان کرد: دشمن اصلی ما آمریکا و رژیم صهیونیستی است و ما به دنبال نابودی این دشمنان هستیم و حضور چند جوان در اعتراضات و اغتشاشات نمی‌تواند هدف اصلی باشد چرا که این جوانان فرزندان ما هستند و قطعاً دلسوز این کشور محسوب می‌شوند.
حجت‌الاسلام تویسرکانی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در مکتب حاج قاسم سلیمانی قرآن کتاب و ولایت معلم آن است و خود او بهترین شاگرد این مکتب است که به شهادت به عنوان گمشده خود نگاه می‌کند.
وی تصریح کرد: سردار دل‌ها علاقه‌ای برای دیده شدن و محبوب و مشهور شدن نداشت و فقط برای رضای الهی نوکری مردم را پذیرفته بود و همواره سعی می‌کرد تا در این مسیر صداقت و عزت نفس واقعی را به شایستگی نشان دهد.
حجت‌الاسلام تویسرکانی گفت: همه مسئولان باید خود را نوکر مردم بدانند و نسبت به مردم دید رعیت، اربابی نداشته باشند چرا که در این صورت است که عزت، شوکت و پاداش بزرگ نصیب مسئولان و کارگزاران دلسوز خواهد شد.
حقیقت شعار «زن، زندگی، آزادی» دشمن برملا شد
مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج به حوادث اخیر و سخنان دیکتاتور معابانه آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: قاتل حاج قاسم سلیمانی برای ملت ایران رئیس جمهور انتخاب می‌کند در حالی که مردم ولایتمدار ایران به هیچیک از سخنان این دیکتاتورها توجه و بهایی نمی‌دهند.
وی روشن شدن حقیقت شعار «زن، زندگی، آزادی» را از سوی استکبار جهانی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر روشن شد که مفهوم آزادی برای دشمن در حقیقت مترادف با دیکتاتوری و رفتارهای خودخواهانه بوده و در کنار آن با شعار زندگی، قصد نابودی زندگی مردم را دارند.
حجت‌الاسلام تویسرکانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: غرب در حالی شعار زن می‌دهد که می‌خواهد شرافت، حیثیت و نجابت زنان ما را لگدمال کند که این به هیچ وجه خواسته و مطلوب مردم ما نخواهد بود.
وی بیان کرد: ما انتظار و توقع انصاف، محبت و قضاوت عادلانه از دشمن را نداریم بلکه انتظار داریم که جوانان و نسل‌های آینده ما با الگو قرار دادن انسان‌های وارسته‌ای همچون حاج قاسم سلیمانی بکوشند تا خط درست و نادرست را از هم تشخیص داده و در مسیر حق و حقانیت گام بردارند.
مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج شاخصه‌های مکتب حاج قاسم سلیمانی را در مسیر الگو شدن، مردمی بودن، ولایتمداری، اخوت، برادری، محبت، انس با قرآن و اهل دعا بودن عنوان کرد و ادامه داد: تنها راه نجات ما این است که به جهاد و صبر تکیه کرده و راه شهدای عزتمند را دنبال کنیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=36823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.