• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

مربی ایران: حریفان تیم بسکتبال در بازی‌های اسلامی ناشناخته هستند

  • 14 مرداد 1401 - 13:19
مربی ایران: حریفان تیم بسکتبال در بازی‌های اسلامی ناشناخته هستند

رضا هنگام پور در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه بسکتبال سه نفره در هیچیک از ادوار بازی‌های کشورهای اسلامی حضور نداشته است، گفت: برای اولین بار است که در این بازی‌ها شرکت می‌کنیم در حالی که هیچ شناختی هم از دیگر تیم‌های شرکت کننده و به خصوص حریفان خود نداریم.
وی با یادآوری اینکه تیم بسکتبال سه نفره مردان در مرحله مقدماتی بازی‌های کشورهای اسلامی با مالدیو، اوگاندا، گویان و موریتانی همگروه است، خاطرنشان کرد: اندک اطلاعاتی که از این تیم‌ها و بازیکنانشان داریم را از طریق دانلود فیلم بازی مربوط به آنها از یوتیوب به دست آورده‌ایم. به غیر از این هیچ شناخت دیگری از این تیم‌ها نداریم و همین مسئله کارمان را سخت‌تر می‌کند.
سرمربی تیم بسکتبال سه به سه مردان خاطرنشان کرد: در کل حریفان‌مان و بسکتبالی که دارند برای ما ناشناخته هستند. بسکتبال ۵ نفره و ۳ نفره ایران تجربه زیادی از رویارویی با تیم‌های آفریقایی و آمریکایی ندارد اما حالا ما باید در شرایطی اولین حضور در بازی‌های اسلامی را تجربه کنیم که حریفان از این قاره‌ها هستند.
هنگام پور با بیان اینکه این مسائل نباید باعث بی انگیزگی در کسب نتیجه شود، تصریح کرد: مصمم هستیم در اولین حضور بهترین نتیجه ممکن را به ثبت برسانیم اما اینکه از حالا بگوییم تا چه مرحله‌ای پیش می‌رویم و چه نتیجه‌ای می‌گیریم اصلاً در برنامه تیم نیست. ما بازی به بازی پیش می‌رویم و روی مراحل و بازی‌های جلوتر هیچ تمرکزی نداریم.

وی تاکید کرد: به این فکر می‌کنیم اولین دیدار خود را چگونه برگزار کنیم و بعد از آن هم بدون توجه به نتیجه، روی بازی دوم متمرکز می‌شویم. به همین شیوه کارمان را در بازی‌ها دنبال می‌کنیم. بازی به بازی و مرحله به مرحله پیش خواهیم رفت. از حالا نمی‌گوییم که ما را در فینال می‌بینید اما قطعاً برای رسیدن به آن مرحله نهایت تلاش را خواهیم داشت.
سرمربی تیم بسکتبال سه نفره با یادآوری اینکه تیمش یک ماه پیش در مسابقات کاپ آسیا شرکت داشت، گفت: در این رویداد دو بازی در یک روز برگزار کردیم. در نوبت صبح و در اولین بازی با کویت دیدار داشتیم که برنده شدیم. عصر همان روز مقابل کره جنوبی باختیم و حذف شدیم. یکی از دلایل باخت در این بازی خستگی بازیکنان بود. ویزای آنها خیلی دیر صادر شد و به همین دلیل تیم وقتی به محل برگزاری مسابقات در سنگاپور رسید که زمانی برای استراحت نداشت و باید سریع دیدارهایش را برگزار می‌کرد.
وی خاطرنشان کرد: از طرفی از هر گروه فقط یک تیم صعود می‌کرد به همین دلیل ایران که یک باخت متحمل شده بود، حذف شد. البته در این مورد صحبت‌هایی مطرح شد که در صورت امکان از دور بعد، تعداد تیم‌های هر گروه به چهار تیم افزایش پیدا کند و دو تیم هم صعود کنند. اینها مسائلی بود که در کاپ آسیا با آن مواجه شدیم اما در کل این دو بازی برای ما خیلی خوب بود و به آماده سازی بهتر تیم کمک کرد.
هنگام پور در مور اینکه بعد از کاپ آسیا شرایط تمرینی تیم بسکتبال سه نفره به چه صورت بود، گفت: تمرینات انفرادی و تیمی را دنبال کردیم اما یک روز در میان بازی تدارکاتی برگزار کردیم تا تیم را در شرایط خاص حمله و دفاع محک بزنم. کاری که فکر می‌کنم تاثیرگذار بود.
سرمربی تیم بسکتبال سه نفره مردان در پایان گفت: در کل شرایط تیم خوب است. امیدوارم بتوانیم رقابت‌های خوبی در قونیه برگزار کنیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27268

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.