• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مربیان از ویدئو چک برای توقف در بازی استفاده می‌کنند

  • 08 اسفند 1400 - 11:48
مربیان از ویدئو چک برای توقف در بازی استفاده می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله یک چهارم نهایی پلی آف لیگ برتر والیبال در حالی روز جمعه به پایان رسید که برخی از بازی‌ها به دلیل اعتراضات داوری دچار حواشی و توقف شد. با وجود استفاده از ویدئو چک اما همچنان اعتراضات داوری در مسابقات پابرجاست.

ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران والیبال در گفتگو با مهر، درباره دلایل اعتراضات نسبت به داوری و توقف بازی‌ها گفت: حساسیت بیش از اندازه مرحله پلی آف و نیز بحث وضوح ویدئو چک باعث بروز چنین اتفاقاتی می‌شود. مربیان تیم‌ها نیز باهوش هستند و از این حربه برای توقف بازی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: آمارهای به دست آمده از بازی مس رفسنجان و مقاومت شهداب نشان می‌دهد که از ۱۴ مورد درخواست شده ویدئو چک فقط ۵ مورد خلاف نظر داوران بود و این یعنی بالای ۷۰ درصد نظر داوران درست بوده است. این آمار نشان می‌دهد که کار داوران به خوبی انجام شده است.

رئیس کمیته داوران تاکید کرد: واقعیت این است که مرحله پلی آف با توجه به اینکه حساسیت بالایی دارد اما داوران از نظر فنی عملکرد خوبی داشتند و تأثیرگذاری در نتیجه بازی‌ها نداشتند و در واقع دلیل ایجاد حواشی حساسیت پلی آف، وضوح و عدم پذیرش نظر ویدئو چک از سوی مربیان و بازیکنان است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا داور نباید اقتدار بیشتری به خرج دهد تا شاهد چنین توقفاتی در بازی‌ها باشیم گفت: اگر داور بخواهد از کارت قرمز استفاده کند شرایط بدتر می‌شود و این ایجاد مشکل خواهد کرد ما نیز از شرایط پیش آمده گله مندیم و در حال برنامه ریزی هستیم تا شرایط بهتر شود.

فیروزی اظهار داشت: چند جلسه با سازمان لیگ و اعضای کمیته داوران برگزار کرده ایم و در حال رصد ریز مسائل هستیم تا بتونیم با برنامه ریزی بهتر از تأخیر اعمال شده در مسابقات که روی اعصاب مردم است جلوگیری کنیم.

رئیس کمیته داوران درباره صحنه مشکوک بازی مس و شهداب یزد نیز گفت: بیش از ۸ بار تصویر را از تلویزیون مشاهده کردم و با این وجود تصمیم گیری کار بسیار سختی بود داور نیز در لحظه باید تصمیم بگیرد با وجود اینکه چندین بار صحنه از تلویزیون پخش شد تشخیص دادم که توپ به زمین خورد

وی در پایان گفت: لیگ برتر جایی است که تیم‌ها باید حرفه‌ای رفتار کنند و عملکرد داشته باشند داوران نیز باید رفتار حرفه‌ای بروز دهند در بحث ویدئو چک و تاخیرهایی که ایجاد می‌شود رفتارها حرفه‌ای نیست امیدواریم در ادامه رفتارهای درستی شاهد باشیم تا بتوانیم لیگ حرفه‌ای داشته باشیم تا در ادامه نفع آن به تیم ملی برسد.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=17329

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.