• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مراجعه ۳۰۰ هزار زائر به مراکز درمانی هلال احمر

  • 25 شهریور 1401 - 13:10
مراجعه ۳۰۰ هزار زائر به مراکز درمانی هلال احمر

به گزارش خبرنگار مهر، پیر حسین کولیوند، در حاشیه بازدید از مرکز درمانی الماس شرق کربلا و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که هلال احمر تا چه زمانی در عراق فعالیت خود را ادامه خواهد داد، گفت: تا زمانی زوار اربعین حاضر باشند و نیاز به فعالیت‌های ما باشد در این کشور حاضر خواهیم بود.
وی با بیان اینکه همکاری خوبی با وزارت بهداشت کشور عراق انجام شده است، افزود: هم افزایی خوبی انجام داده ایم. لیست بیماران را گرفته‌ایم و در اختیار کنسولگری‌ها و سفارتخانه کشورمان هم قرار دادیم. لیست گمشدگان را هم در اختیار ستاد مفقودان قرار داده ایم تا همه مراکز، اطلاعات لازم را داشته باشند. به ستاد فرماندهی مفقودشدگان که ستاد اصلی آن در نجف است؛ حتی اگر بیماران ما شرایطشان طوری باشد که بشود آن‌ها را به داخل کشور منتقل کرد؛ بلافاصله آنها به داخل کشور منتقل می‌شوند اما شرایط باید مهیا شود.
کولیوند با اشاره به افزایش مراجعه به مراکز هلال احمر در اربعین امسال نسبت به سال‌های قبل، گفت: این افزایش مراجعات چند دلیل دارد یکی از این دلایل، افزایش تعداد پایگاه‌های ماست. حدود ۶ بیمارستان و دویست پایگاه سطح یک در کشور عراق داریم که مرتبط با هلال احمر است. برای مثال در همین مرکز پزشکی الماس شرق، پیش از این صف بیماران خیلی طولانی بود اما امروز این صف خیلی کوتاه است و دلیل آن این است که تعداد پایگاه‌های هلال احمر افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.
رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر این مطلب که تاکنون ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر به مراکز هلال احمر مراجعه کرده‌اند، گفت: ما در این راه از امکانات کشور عراق هم به خوبی استفاده کردیم؛ برای مثال تمام سرم‌ها را از کشور عراق تهیه‌ی کردیم. به خاطر داشتن تجربه مراسم حج، بهترین شیوه را برای عملیات در اربعین سال جاری مد نظر داشتیم و دو میلیون لیتر سرم را از کشور عراق تهیه کردیم.
کولیوند افزود: خوشبختانه بیشتر افرادی که مراجعه کرده‌اند از مجموعه اقدامات هلال احمر رضایت داشته‌اند. غالب مردم در نظرسنجی‌های ما رضایت داشتن. به نظر می‌رسد با توجه به گستردگی اقدامات جمعیت و تنوع خدمات سطح خوبی از خدمات را مجموعه هلال احمر ارائه کرده است.
رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص نظارت بر وضعیت بهداشت موکب ها و هیئت‌ها، گفت: کار خوبی که امسال انجام دادیم این بود که برای همه پزشکان هلال احمر کارت شناسایی بهداشت عراق را صادر کردیم تا همه اعضای پزشک هلال بر وضعیت بهداشتی موکب ها نظارت داشته باشند و طبخ غذا در همه هیئت‌ها مورد بررسی قرار گیرد.
کولیوند با بیان اینکه از همکارانم در کشور عراق و همکاران بهداشت و درمان حشد الشعبی سپاسگزاریم، گفت: ما به همه زوار از همه کشورها خدمت رسانی کردیم. برای اولین بار مجوز ورود بالگرد امدادی به خاک عراق را گرفته ایم تا مصدومان را به کشور منتقل کنیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=29072

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.