• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مذاکره‌ای برای انتخاب سرمربی تیم‌ملی هندبال زنان نشده است

  • 29 بهمن 1401 - 12:55
مذاکره‌ای برای انتخاب سرمربی تیم‌ملی هندبال زنان نشده است

افسانه دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برنامه‌های فدراسیون هندبال برای شروع اردوهای تیم ملی زنان جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان اظهار کرد: در حال حاضر لیگ برتر در جریان است. به دلیل برگزاری باشگاه‌های آسیا و قهرمانی زنان آسیا، لیگ برتر با تعویق شروع شد. با توجه به اینکه برخی بازیکنان درگیر تیم ملی بودند، مجبور بودیم لیگ برتر را دیرتر آغاز کنیم و قطعا دیرتر هم به پایان می‌رسد.
نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال گفت: از طرفی همزمان مسابقات جوانان و نوجوانان آسیا را هم پیش رو داریم و تعدادی از ملی‌پوشان تیم ملی بزرگسال درگیر این‌ مسابقات هستند. لذا برنامه‌ریزی ما این است که بتوانیم مسابقات بین‌المللی این سه رده سنی و مسابقات لیگ را به خوبی به ثمر برسانیم و برای آنها برنامه منسجمی تعریف کرده‌ایم.
تیم‌های ملی را به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌کنیم
دهقانی در ادامه با بیان اینکه اعزام هر سه رده سنی به مسابقات آسیا و جهان در دستور کار فدراسیون هندبال است گفت: تاکنون ۴ مرحله اردوی استعدادیابی برای تیم ملی نوجوانان برگزار کردیم. قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی آسیا در این رده هنوز انجام نشده است. برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا جوانان نیز اعلام‌ آمادگی کرده‌ایم. قرعه‌کشی انجام شده و ما با کشورهای هند، ازبکستان، چین و چین تایپه همگروه هستیم. برای بزرگسالان هم اگر مشکلی پیش نیاید، تیم ملی را به مسابقات بزرگسالان‌ جهان اعزام خواهیم کرد. برنامه‌ریزی ما مثل سال قبل به این سمت معطوف است که تمامی رده‌ها را به مسابقات بین‌المللی اعزام کنیم. 
وی در پاسخ به این سوال که مسابقات قهرمانی زنان جهان‌ چه زمانی است و آیا در برنامه فدراسیون جذب مربی خارجی وجود دارد؟ گفت: این مسابقات در آذر ۱۴۰۲ انجام می‌شود. در خصوص مربی همیشه برنامه‌ریزی‌مان اینطور است که همه گزینه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در پایان با توجه به شرایطی که پیش رو است، یعنی بعد از لیگ و در زمان نزدیک آغاز اردوها، تصمیم می‌گیریم چه گزینه‌ای را انتخاب کنیم.
با کسی برای تیم ملی مذاکره نکرده‌ایم
نایب رییس زنان فدراسیون هندبال گفت: اینکه با گزینه‌ای برای مربی چه در داخل ایران و چه بیرون مذاکره‌ای کرده باشیم نه هنوز انجام نشده است، اما فدراسیون در کمیته فنی مواردی را مورد بررسی قرار داده است. برای مذاکره باید بررسی‌ها کامل و جامع انجام شود.
وی در خصوص انتخاب کادر فنی تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان نیز گفت: فعلا کادر فنی تیم ملی نوجوانان به عنوان کادرفنی تیم ملی جوانان فعالیت خواهد کرد و اولین اردوی آنها نیز از چند روز آینده در شهرستان بافق استارت می‌خورد. در حال حاضر اکبرآبادی به عنوان مشاور فنی، محمدخانی مربی، رضاییان سرپرست و کشاورزیان پزشکیار برای این تیم انتخاب شده‌اند و ممکن است در اردوهای بعدی تغییراتی هم داشته باشیم‌. 
او در پایان گفت: برای تیم ملی نوجوانان هم که در مرحله استعدادیابی هستیم و بعد از پایان استعدادیابی کادرفنی را مشخص می‌کنیم و بعد اردوها آغاز می‌شود. مسابقات قهرمانی آسیا جوانان در تیر و مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان در مرداد و مسابقات قهرمانی جهان زنان در آذر ۱۴۰۲ خواهد بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=38945

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.