• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

مدیریت پسماند در تهران رها شده است/ وضع موجود قابل تحمل نیست

  • 27 مرداد 1400 - 8:36
مدیریت پسماند در تهران رها شده است/ وضع موجود قابل تحمل نیست

گروه جامعه مهر، وضعیت جمع آوری پسماند و مدیریت پسماند در شهر تهران یکی از موضوعاتی است که مورد انتقاد اعضای شورای شهر ششم قرار گرفته است، ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با مهر، گفت: به نظر می‌رسد وضعیت پسماند در تهران رها شده است در حالی که یکی از مهم‌ترین موضوعات شهری در تهران مدیریت پسماند است. چون هم چهره شهر را زشت می‌کند و هم نشان بی نظمی در شهر است و علاوه بر این باعث جذب حیوانات موزی و بروز بیماری می‌شود، با این وجود، شاهد بودیم که طی یک سال گذشته نوعی نابسامانی و بی برنامگی در جمع آوری زباله در سطح شهر تهران به وجود آمده است.

وی ادامه داد: از معاون خدمات شهری شهرداری تهران پرسیده‌ام که برای حذف مخازن پسماند و جمع آوری آن در تهران مطالعه‌ای صورت گرفته و گفتند طرح جامع مطالعه پسماند در تهران تصویب شده که یکی از مهمترین بخش‌های آن طرح کاپ است اما انگار خیلی فرهنگ سازی نشده و بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در شهر تهران به وظایفی تعیین شده شأن عمل نمی‌کنند.

امانی تاکید کرد: تا زمانیکه همه سازمان‌ها پای کار نیایند این مساله حل نمی‌شود و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این کار را به ثمر برساند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه کلانشهرهایی همچون مشهد پس از تهران، برای مدیریت پسماند از مخازن جمع آوری زباله استفاده کردند اما به این نتیجه رسیدند که دوره این نوع جمع آوری پسماند گذشته و به سرعت تغییر رویه دادند، گفت: سوال این است که چرا در تهران که پیشتاز روش‌های جدید مدیریت پسماند بود این مساله حل نشد؟

وی با بیان اینکه معاونت خدمات شهری طرح مدیریت پسماند را در این دوره، تفکیک از مبدا عنوان می‌کند، اظهار داشت: این در حالی است که در شهری مثل تهران با این گستردگی توجیه آموزشی و فرهنگ سازی زمان بر است و این وضع دیگر برای مردم تهران قابل تحمل نیست.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه معاونت خدمات شهری رسیدگی به وضع جمع آوری پسماند را از جمله وظایف مناطق و نواحی می‌داند، گفت: اما سازمان پسماند و معاون خدمات شهر ناظر عالی این مسئله است و باید از شهرداران مناطق بخواهد که پیمانکاران را رصد کنند و بر نحوه انجام کار آنها رسیدگی کنند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=2584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.