• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مدیران سینماها صرفا یک کارمند ساده نباشند/ لزوم استمرار سالن‌سازی

  • 15 دی 1400 - 11:46
مدیران سینماها صرفا یک کارمند ساده نباشند/ لزوم استمرار سالن‌سازی

سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره روند سالن‌سازی و تجهیزات زیرساختی در دو سال اخیر عنوان کرد: سالن‌داری و سینماسازی یک تخصص است. امروز با توجه مال‌هایی که در کشور ساخته می‌شود و سالن‌های نمایش نیز در کنارش قرار می‌گیرند، باید تخصص در مدیریت آن‌ها را لحاظ کرد. به نظرم باید تسهیلات و سالن‌هایی ارزان قیمت در اختیار تهیه‌کنندگان بگذارند یا کسانی که مدیریت سالن‌ها را برعهده دارند، بتوانند سهام واحدهای فرهنگی را تماماً خریداری یا بخشی از آن را بخرند تا در مدیریت صرفاً در مقام یک کارمند ساده نباشند بلکه اعمال قدرت مالکیتی نیز داشته باشند. این سالن‌ها باید با این فرمول توسعه یابد که ما در نهایت با هر سلیقه فکری، جایی برای نمایش همه انواع فیلم‌ها داشته باشیم و بهترین فضا پردیس‌های سینمایی هستند.

وی افزود: از منظر استانداردهای جهانی هنوز به لحاظ کمی و تعدد سالن‌ها از دنیا بسیار عقب هستیم و بسیاری از شهرهای ایران متاسفانه هنوز سالن سینما ندارند.

این تهیه کننده توضیح داد: سرعت و روند ساخت سینماها در حال حاضر مطلوب است و موسسه بهمن سبز نیز در دو سال اخیر در این حوزه فعال بوده است. به نظرم حتماً باید نمایش فیلم‌های خارجی نیز در دستور کار سالن‌ها قرار بگیرد. در حال حاضر بخش اعظمی از سالن‌ها در اختیار فیلم‌های ایرانی است و معدودی فیلم‌های خارجی را نمایش می‌دهد. امیدوارم شرایطی فراهم شود که سینماگران ایرانی بتوانند به واسطه نمایش فیلم‌های خارجی در سالن‌ها در رقابت با فیلم‌های خارجی قرار بگیرند و به لحاظ تکنیکی تلاش بیشتری کنند. ضمن اینکه برخی از مخاطبان اساساً به فیلم‌های خارجی علاقه دارند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=14059

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.