• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

مدال برنز جودو در قونیه کار بزرگی بود/ دشمنان جودو شکست خوردند

  • 02 شهریور 1401 - 13:27
مدال برنز جودو در قونیه کار بزرگی بود/ دشمنان جودو شکست خوردند

محمد صدیقی عضو تیم ملی جودو با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: جودوی ایران پس از سه سال دوری از میدان‌های بین المللی این فرصت را به دست آورد تا در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی حضور پیدا کند. انصافاً در این دوره از مسابقات همه کشورهای حاضر با نفرات اصلی خود حضور پیدا کرده بودند. ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکیه، آذربایجان و … واقعاً با نفرات خوبی وارد میدان مسابقات شدند.
وی افزود: خوشبختانه پس از سه سال دوری از مسابقات ما موفق شدیم با عملکرد خوب بچه‌های تیم ملی در بخش مسابقات تیمی برنز این دوره از رقابت‌ها را کسب کنیم. در این بخش ۱۲ تیم شرکت کننده به دنبال کسب مدال بودند. به عنوان مثال تیم ملی بحرین با ترکیب جودوکاران روسی در این مسابقات حضور پیدا کرده بود که در این مسابقات شکست خوردند.
نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم تیم ملی جودو ادامه داد: متأسفانه برخی‌ها که تکلیفشان با خودشان مشخص نیست و تنها خیانت کردن را یاد گرفته‌اند در تلاش بودند تا مدال برنز پنجمین دوره بازی‌های اسلامی تیم ملی جودو ایران را کوچک کنند، اما به لطف خدا شکست خوردند و نتوانستند به اهداف کثیف شأن برسند. ما پس از سه سال دوری با کار گروهی موفق شدیم مدال برنز مسابقات تیمی این دوره از بازی‌های کشورهای اسلامی را کسب کنیم و نشان دادیم که جودو همچنان در ایران زنده است. این تازه اول مسیر ما بوده و بدون شک روزهای خوبی در انتظار جودوی ایران است.
صدیقی در پاسخ به این سوال که از نتایج رقم خورده پس از سه سال دوری از میادین بین المللی راضی هستید یا خیر، اظهار داشت: جودو رشته‌ای است که حتی اگر یک ماه از کوران مسابقات دور باشیم، فاصله ما با دنیای جودو خیلی زیاد می‌شود. حالا شما حساب کنید جودو ایران به خاطر تعلیق سه سال از کوران مسابقات رسمی دور بوده است. ما باید هر ماه در مسابقات گراند اسلم و گرند پری شرکت کنیم تا بتوانیم علی رغم شناخت رقبای خودمان به اوج آمادگی هم برسیم. جودوی ایران پس از سه سال دوری از میادین بین المللی موفق شد مدال برنز مسابقات تیمی را در حضور بهترین‌ها کسب کند و این کار بسیار بزرگی بود.
عضو تیم ملی جودو در خصوص عملکرد خود در این رقابت‌ها گفت: واقعاً وقتی از کوران مسابقات دور باشیم، وقتی به مسابقات برمی گردیم کارمان خیلی سخت و دشوار می‌شود، استرس مسابقات چندین برابر می‌شود. در بازی مقابل نماینده آذربایجان واقعاً با یک اشتباه ساده بازی را واگذار کردم، او مدال گرندپری، گراند اسلم و مدال طلای مسابقات قهرمانی جوانان جهان را داشت و باتجربه بود، اما من در همان بازی دو تا سه بار گارد خوب از او گرفتم و فقط به دلیل دوری از مسابقات یک اشتباه کوچکی انجام دادم که همان دلیل شکست من شد. البته ناگفته نماند که من نتوانستم ۱۰۰ درصد توان خودم را به نمایش بگذارم و تمام این مسائل به دوری از مسابقات مربوط می‌شود.
وی در پایان صحبت‌های خود گفت: تیم ملی جودو پیش از اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی چندین ماه در اردو حضور داشت، فدراسیون با شرایطی که دارد تمام تلاش خود را کرد و برای ما کم نگذاشت. حضور در اردوی تمرینی مشترک و مسابقات دوستانه برای ما بسیار مفید بود. ما تمام تلاشمان را در قونیه کردیم اما دوری از مسابقات تأثیر خود را روی ما گذاشت. قونیه تجربه بزرگی برای ما شد و بدون شک این رقابت‌ها آغاز مسیر جودوی ایران است و امیدواریم که بتوانیم در مسابقات آینده نتایجی بهتر از این کسب کنیم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=28124

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.