• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت‌های آب و فاضلاب خوزستان موافقت کرد

  • 19 مرداد 1400 - 14:49
مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت‌های آب و فاضلاب خوزستان موافقت کرد

به گزارش مهر، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی با ۱۷۴ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در جلسه با تقاضای تعدادی از نمایندگان جهت تحقیق و تفحص از شرکت های متولی آب و فاضلاب خوزستان موافقت کردند.

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش تقاضای تعدادی از نمایندگان جهت تحقیق و تفحص از شرکت های متولی آب و فاضلاب خوزستان، گفت: در کنار این تحقیق و تفحص آقای مولوی از دیوان محاسبات استان خوزستان درخواست تحقیق و تفحص از شرکت های مذکور را داشته اند که براساس این گزارش حدود ۳ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان تخلف محرز شده است.

وی اظهار داشت: در سال ۹۶ تا ۹۸، ۴۲ میلیارد تومان به رفع مشکل تامین آب غیزانیه در اهواز اختصاص پیدا کرده اما هیچ گونه نتیجه ای برای تامین آب شرب روستا نداشته است که احتمالا این مبالغ جای دیگری هزینه شده است.

متن گزارش قرائت شده به شرح زیر است:

با سلام و تحیت؛

با احترام، بازگشت به نامه شماره ۸۵۳۶۸۳ مورخ ۹ آذرماه ۱۳۹۹ در خصوص تقاضای تعدادی از نمایندگان محترم (مذکور در ذیل گزارش) برای تحقیق و تفحص از شرکت های متولی آب وفاضلاب خوزستان شامل (شرکت آب وفاضلاب استان خوزستان، شرکت آب و فاضلاب شهر اهواز، شرکت آب و فاضلاب روستایی”قبل ازادغام”)ازسال ۱۳۹۴ تاپایان شهریورماه ۱۳۹۹» به استحضار می‌رساند:

در اجرای ماده (۲۱۲) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، ابتدائاً اطلاعات واصله از دستگاه‌های اجرایی در مورخ ۹ آذرماه ۱۳۹۹ در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار گرفت و نظر به اظهار مورخ ۷ تیرماه ۱۴۰۰ متقاضیان مبنی بر عدم کفایت اطلاعات ارائه شده کمیسیون، موضوع درجلسه رسمی مورخ – ‌کمیسیون که با حضور ۱۸ نفر حاضرین از نمایندگان عضو کمیسیون، متقاضیان تحقیق و تفحص مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محورهای ذیل به تصویب رسید.

محورهای تحقیق و تفحص:

میزان اعتبارات دریافتی شرکت های متولی آب و فاضلاب استان ازمحل وجوه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای، ماده (۱۰) قانون تنظیم و ماده (۱۲) قانون مدیریت، صندوق توسعه، تملک ابلاغی و تملک استانی ازسال ۱۳۹۴ تا پایان شهریورماه ۱۳۹۹ چه میزان بوده است؟ و چگونه هزینه شده است؟

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1795

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.