• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مجلسی‌ها وکیل‌الدوله نیستند/باهیچ وزیر پیشنهادی عهداخوت نبسته‌ایم

  • 20 مرداد 1400 - 8:47

سید محمد پاک‌مهر نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر، درباره ترکیب کابینه سیزدهم، گفت: دولت سیزدهم باید کابینه انقلابی، جهادی، با تجربه، متعهد که دارای پشتکار و انگیزه قوی باشند به مجلس معرفی کند. وزرای دولت سیزدهم باید شیفته خدمت بوده و دلسوز مردم باشند. باید انسجام و همدلی بین اعضای کابینه وجود داشته باشد.

وی افزود: نمایندگان وکیل مردم هستند و مجلس یازدهم وکیل الدوله نیست و در راستای دفاع از حقوق مردم به توانمندی‌ها، خلاقیت‌ها، تجارب ارزشمند و برنامه‌های وزرا رأی اعتماد خواهد داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مجلس شاخص‌های عمومی و اختصاصی هر یک از وزرای کابینه را با دقت بررسی می‌کند، تصریح کرد: مجلس به برنامه‌های موفق و ایده آل رأی می‌دهد و صرفاً هر گزینه‌ای که از سوی دولت سیزدهم به مجلس معرفی شود، رأی اعتماد به نمایندگان را جلب نخواهد کرد.

پاک‌مهر تأکید کرد: وزرای پیشنهادی که بدون برنامه، انگیزه و دارای کارنامه ضعیف باشند ولو اینکه به دولت نزدیک بوده و از دوستان ما باشند، رأی اعتماد مجلس را جلب نخواهند کرد.

وی بیان کرد: وزرای پیشنهادی علاوه بر برنامه‌ها باید تیمی را که برای اجرای این برنامه‌ها به وزارتخانه وارد می‌کنند را نیز معرفی کنند زیرا برنامه‌های ارائه شده باید توسط یک تیم قوی اجرایی شود و تیم قوی می‌تواند وزیری موفق بسازد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس تصریح کرد: نمایندگان به وزرای پیشنهادی که زیبنده خدمت به مردم باشند، رأی اعتماد خواهند داد و با هیچ فردی عهد اخوت نبستند. کسی می‌تواند پست خدمت را در دولت سیزدهم به دست بیاورد که از شایستگی‌های مدیریتی برخوردار بوده و برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت قوی ارائه کند تا بتواند وضعیت نابسامان در حوزه مأموریت وزارتخانه‌اش را ساماندهی کند.

پاک‌مهر با بیان اینکه کرونا دشمن جامعه بشریت است، بیان داشت: کسی که فرماندهی وزارت بهداشت را در اختیار می‌گیرد باید مانند یک فرمانده جنگ با شجاعت در صحنه جنگ حاضر شود.

وی گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت باید برنامه‌های خود را برای مهار، کنترل و واکسیناسیون کرونا اعلام کند. مجلس به برنامه‌های قوی رأی اعتماد خواهد داد.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=1870

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.