• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مبادا سفره مردم بر اثر گرانی‌ها جمع شود

  • 16 دی 1401 - 12:53
مبادا سفره مردم بر اثر گرانی‌ها جمع شود

صدیف بدری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در دولت گذشته مدعی بودیم که سفره مردم کم‌رنگ‌تر شده، مبادا کاری کنیم در این دولت سفره مردم جمع و یا بیش از این آسیبی به معیشت مردم وارد شود.
وی شرایط سخت اقتصادی را یادآور شد و تصریح کرد: هر چند دولت سیزدهم با نیت خیر خدمت به مردم به صحنه آمده اما امروز با سنگین‌ترین هجمه‌های بیگانه و برخی نامدیریتی‌های داخلی روبه‌رو است که ضروری است هر چه سریع‌تر تصمیم عاجل برای گره‌گشایی در مشکلات اقتصادی جامعه بردارد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنی استکبار جهانی با نظام اسلامی در این ۴۳ سال همیشه و همواره با فراز و نشیب همراه بوده ولی در اصل نظام استکباری دوست ندارد کشور ما در ریل پیشرفت و توسعه قرار گیرد.
بدری افزود: امروز نیز با افزایش تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی تلاش بر این است تا این کشور و نظام زمین بخورد در حالی که ما نباید با برخی کج‌سلیقگی‌ها به این حرکت دشمن شتاب مضاعفی ببخشیم.
وی نشست غیرعلنی نمایندگان مجلس را با وزرای اقتصادی و در قالب کمیسیون‌های تخصصی یادآور شد و خاطرنشان کرد: ادعایی که رئیس کل سابق بانک مرکزی در مورد گران شدن ارز داشت، به هیچ وجه قابل قبول نبود و دولت تصمیم گرفت تا با جابجایی مدیریت در این حوزه بخشی از خلأها را برطرف کند.
بدری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امیدواریم مدیریت جدید بانک مرکزی با همراهی تیم اقتصادی دولت اراده‌ای برای حل مشکلات و نارسایی‌ها داشته باشند تا بیش از این مردم دغدغه و نگرانی معیشتی امروز و فردای خود را نداشته باشند.
وی بیان کرد: بنده اگر جای دولت بودم سفرهای استانی و شهرستانی را به مدت یک ماه تعطیل می‌کردم تا با فراغ بال بیشتر و دعوت از ۳۰ اقتصاددان برجسته و خبره کشور راهکار درست را برای غلبه بر مشکلات اقتصادی پیدا کرده و بر اساس دیدگاه‌های علمی زمینه کاهش تورم و کنترل قیمت‌ها در بازار را فراهم می‌کردم.
بدری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بهتر است دولت در وهله اول توقفی را در تورم و گرانی‌های اخیر ایجاد کند و سپس به دنبال راه حل مناسب و استفاده از تجربیات مفید در این حوزه باشد تا بیش از این مردم در تنگنای اقتصادی قرار نگیرند.
وی تصریح کرد: دولت با تأمین دلار برای کالاهای اساسی و ضروری و دارو می‌تواند به شکل منطقی عمل کند اما اثرگذاری دلالی‌ها و اقداماتی که در صرافی‌ها انجام می‌شود، به افزایش قیمت دلار و تبعات ناشی از آن منجر می‌شود.
بدری گفت: دلیلی ندارد با افزایش قیمت دلار آن هم به صورت غیررسمی و کذایی قیمت خودرو، مصالح ساختمانی و سایر کالاها افزایش پیدا کند در حالی که بخش عظیمی از تولیدات داخلی نیازی به دلار و نوسانات قیمت آن ندارد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: کارخانه‌های فولاد ما ۹۵ درصد مواد اولیه خود را به صورت داخلی تأمین می‌کنند اما با افزایش قیمت سرسام‌آور نظم بازار را به هم ریختند در حالی که ۸۰ هزار میلیارد تومان سود کارخانه‌های فولاد است که بخش عمده‌ای از آنها به جیب دلال‌ها می‌رود.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=37023

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.