• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

ماجرای کار کردن لندکروزهای پلیس راهور با سوخت آب

  • 12 مرداد 1401 - 13:00
ماجرای کار کردن لندکروزهای پلیس راهور با سوخت آب

سردار سید کمال هادیانفر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا واقعاً برخی از خودروهای پلیس راهور با سوخت آب کار می‌کنند یا این مطلب کذب است، گفت: این مطلب صحیح است؛ یک پژوهشگر در البرز محصولی تولید کرده است که این امکان را به خودرو می‌دهد که با سوخت بنزینی یا آب تردد کند.
وی افزود: در حال حاضر ۳ خودروی پلیس راهور در استان البرز هستند که به این سیستم مجهز شده اند و با سوخت آب کار می‌کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیان کرد: در واقع یک قطعه در کنار این لندکروزهای پلیس راهور نصب شده است که به خودرو این اجازه را می‌دهد با سوخت آب کار کند یا بنزین.
هادیانفر با بیان اینکه با توجه به این که خودرو تویوتا لندکروز مدل سال ۲۰۰۰ است و ۶ سیلندر دارد، مصرف سوختش خیلی بالا بود، گفت: بیشتر از یک سال است که این خودرو را آب‌سوز کرده‌ایم و در این مدت هیچ وقت قدرت موتور کم نشده است.

وی خاطرنشان کرد: این خودرو با سامانه‌ای که روی آن نصب شده به صورت ترکیبی با آب و بنزین کار می‌کند و در معاینه فنی هم مشخص شد میزان آلایندگی این ماشین پایین‌تر از حد نرمال است. از اگزوز بوی بنزین یا گاز بیرون نمی‌آید و تا امروز هم مشکل فنی پیدا نکرده است.
رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه پلیس راهور قصد حمایت از از این سامانه و نصب آن بر روی خودروهای راهنمایی و رانندگی را دارد، گفت: چرا خودروسازان از ظرفیت دانشگاه‌های داخل کشور یا پژوهشگران داخل کشور استفاده نمی‌کنند؟ چرا ما همیشه نگاهمان به بیرون است؟
هادیانفر با گلایه از خودروسازان در زمینه ساخت خودروی ایرانی گفت: ما خودروی ملی نداریم و این موضوع را در تمامی جلسات به خودروسازان گفته ایم؛ نباید ظرفیت‌هایی که در کشور را داریم نادیده بگیریم.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=27149

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.