• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

ماجرای درگیری شدید در مسابقه فوتبال لیگ جوانان آذربایجان شرقی

  • 07 مهر 1400 - 22:11
ماجرای درگیری شدید در مسابقه فوتبال لیگ جوانان آذربایجان شرقی

در این مسابقه فوتبال، تیم تبریزی تا دقیقه ۷۵ با نتیجه‌ای قاطع در حال پیروزی بود اما هجوم هواداران تیم‌ مقابل باعث برخورد خونین و مجروح شدن بازیکنان دو تیم شد. بنا بر گزارشات و اعلام مسئولان، هیچگونه اقدامی برای برقراری امنیت در این بازی انجام نگرفته بود.

به گزارش ایسنا، در این راستا اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام‌ کرد: در خصوص وقایع رخ داده در بازی فینال لیگ استان که در استادیوم تختی مرند برگزار می‌شد، بنا بر گزارشات دریافتی از نماینده و ناظر ویژه بازی هیات فوتبال استان، ضمن محکوم کردن این اتفاق، با هماهنگی و همکاری نیروی محترم انتظامی شهرستان مرند و استان و بررسی میدانی و معرفی خاطیان وقایع اخیر به محاکم قضایی اقدام شده تا از این به بعد شاهد چنین اعمالی نباشیم.

در این اطلاعیه آمده است: از خداوند متعال برای مصدومان حادثه شفای عاجل مسئلت کرده و به مردم شریف و ورزش دوست اطمینان خاطر می‌دهیم که با مسببّین این حادثه ضمن برخورد در محاکم قضایی در کمیته انضباطی هیات فوتبال استان نیز با شدیدترین محرومیت و محکومیت‌ها شاهد خواهیم بود.

هم‌چنین با دستور موقت کمیته انضباطی هیات فوتبال استان، پنج نفر از تیم باران اسپورت مرند شامل حمید حشمت یار سرپرست تیم، مجتبی شیرخوار، مهدی شوشتری، مهدی پرستاری و عباس رضایی از بازیکنان این تیم متخلف شمرده شده و بنا بر ماده ۱۰۰ آیین نامه انضباطی دستور موقت قطع تمامی فعالیت‌های فوتبال، فوتسال و مدرسه فوتبال و قطع خدمات برای متخلفان صادر شده و موضوع جهت رسیدگی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مرند ارسال می‌شود.

هم‌چنین در نامه دیگر کمیته انضباطی هیات فوتبال استان، آقایان علیرضا گودرزی رئیس هیات فوتبال مرند، محمد احسانی مسئول اجرایی هیات فوتبال شهرستان و امامعلی پور مسئول کمیته فوتسال هیات فوتبال شهرستان به دلیل عدم ایفای وظایف قانونی و عدم همکاری در برقراری نظم و امنیت در این واقعه و معاونت در تخلفات واقع توسط تیم جوانان باران اسپورت مرند متخلف شمرده شده‌اند. این افراد به نوعی در تخلفات واقع از سوی کادر و بازیکنان تیم فوتبال مرند معاونت کرده و با تجویز موجب حضور تماشاگران شهرستان مرند در ورزشگاه علی رغم ابلاغ عدم حضور تماشاگر، مقدمات وقایع را ایجاد کرده‌اند.

بر اساس دستور موقت کمیته انضباطی، مسئولان هیات فوتبال مرند از مسئولیت ستادی خود تعلیق شده و از هرگونه فعالیت در زمینه فوتبال، فوتسال و مدرسه فوتبال منع شده و هرگونه خدمات برای متخلفان قطع شده است.

دستگیری ۳ نفر از عاملان درگیری مسابقه فوتبال مرند

فرمانده انتظامی شهرستان مرند نیز از دستگیری سه نفر از افراد تماشاگرنما که در مسابقه فوتبال اقدام به درگیری و ضرب و جرح بازیکنان کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ محمد جلیلیان در تشریح این خبر، اظهار کرد: در حین برگزاری مسابقه فوتبال جوانان زیر ۱۸ سال بین تیم شهرستان و یکی از تیم‌های جوانان تبریز به علت باخت تیم شهرستان مرند، در دقایق پایانی بازی مشاجره لفظی بین بازیکنان دو تیم اتفاق می‌افتد که متعاقب آن، تعدادی از افراد تماشگرنما وارد زمین شده و با بازیکنان تیم تبریزی درگیر می‌شوند.

وی افزود: در این درگیری تعداد سه نفر از بازیکنان مصدوم شده و موضوع با حضور نیروهای پلیس  خاتمه یافته و سه نفر از عاملان اصلی و ضرب و جرح بازیکنان دستگیر و شناسایی سایر عوامل درگیری در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در جهت برقراری نظم و امنیت این مسابقه ورزشی هیچ گونه هماهنگی قبلی با پلیس شهرستان انجام نگرفته بود.

بر اساس این گزارش، طبق اخبار منتشر شده در فضای مجازی در این حادثه یکی از بازیکنان «ارس تجارت تبریز» بینایی‌خود را به طور کامل را از دست داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=7455

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.