• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

لطف الله نسبی: تنیس روی میز ایران به هدف خود در آسیا رسید

  • 10 مهر 1400 - 10:12
لطف الله نسبی: تنیس روی میز ایران به هدف خود در آسیا رسید

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا در بخش تیمی مردان در حالی به پایان رسید که تیم ملی کشورمان در میان ۲۸ تیم شرکت کننده جایگاه پنجم را از آن خود کرد. این جایگاه در حالی برای نخستین بار در اختیار تنیس روی میز ایران قرار گرفت که ملی پوشان کشورمان بعد از معاف شدن از دیدارهای مقدماتی، در اولین دیدار خود مقابل هند متحمل شکست شده و از صعود به مرحله نیمه نهایی و کسب مدال قطعی بازماندند.

در ادامه رقابت ها البته تیم ملی تنیس روی میز ایران برای نخستین بار در رقابت با هنگ کنگ صاحب برتری شد. به واسطه این پیروزی و بعد از آن بردی که مقابل سنگاپور به دست آمد، تنیس روی ایران نسبت به دوره پیشین رقابت های قهرمانی آسیا دو پله صعود کرد و برای نخستین بار در جایگاه پنجم آسیا ایستاد.

جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش در این دوره رقابت های قهرمانی آسیا گفت: مسابقات در حالی آغاز شد که به دلیل غیبت چین، ما بدون انجام بازی در جمع ۶ تیم صعودکننده به مرحله یک چهارم قرار گرفتیم و در واقع دیدارهای خود را از این مرحله و طی رقابت با هند آغاز کردیم.

وی ادامه داد: از این حیث، غیبت چین برای ما خوب بود چون حضورمان در مرحله یک چهارم و کسب سهمیه جهانی را قطعی کرد اما از طرفی باعث شد در شرایطی دیدار تعیین کننده برابر هند را برگزار کنیم که بازیکنان هنوز در فضای مسابقات قرار نگرفته بودند. به همین دلیل ملی پوشان آنگونه که می توانستند در آن بازی نبودند و نتیجه را واگذار کردند درحالی که اگر برنده می شدند، عنوان سومی و مدال مشترک خود را قطعی می کردند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز به دیدار برابر هنگ کنگ که به عنوان اولین دیدار برای تعیین رده بندی تیم های پنجم تا هشتم برگزار شد، اشاره کرد و یادآور شد: این بازی در شرایطی برگزار شد که هنگ‌کنگی‌ها رنکینگ تیمی ۱۲ جهان را در اختیار دارند و ایران از این حیث صاحب جایگاه ۲۸ جهان است. با این حال با عملکرد خیلی خوب بازیکنان و دو برد نیما و یک برد نوشاد توانستیم این دیدار را به نفع خود تمام کنیم.

لطف الله نسبی: تنیس روی میز ایران به هدف خود در آسیا رسید

لطف الله نسبی خاطرنشان کرد: سنگاپور هم آخرین حریف ما بود که اصلا نتوانست آزاری برای بازیکنان‌مان داشته باشد؛ به طوری که خیلی راحت و با نتیجه ۳ بر صفر این تیم را شکست دادیم. البته بازیکنان جوان سنگاپور نشان دادند که آینده دار هستند و روند رو به رشدی را خواهند داشت اما به هر حال مقابل ملی پوشان ایران حرفی برای گفتن نداشتند.

وی در مورد برخی انتقادها که نسبت به شکست ایران برابر هند و از دست رفتن کسب مدال قطعی مطرح شده، گفت: هندی ها در رنکینگ تیمی جهان ۱۴ پله از ایران بالاتر هستند. سه بازیکن این تیم هم رده زیر ۷۰ جهان را در اختیار دارند. کمال آچانتا در رده ۳۲ قرار دارد. ساتین صاحب رده ۳۸ است و دسایی هم در رده ۷۰ قرار دارد. یعنی نفر سوم ترکیب این تیم رنکینگی بهتر از نفر اول ترکیب ایران را دارد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در همین رابطه یادآور شد: هندی ها خیلی باهوش هستند و مقابل ایران هم همیشه خوب و زیرک بازی می کنند. با این شرایط بازیکنان ما مقابل هند خوب بازی و حتی یک ست را هم به نفع خود تمام کردند. فکر می کنم انتظار پیروزی مقابل هند کمی خارج از تصور بود.

لطف الله نسبی با یادآوری اینکه تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران در دوره پیشین رقابت های قهرمانی آسیا در جایگاه هفتم ایستاد، گفت: هدف ما این بود در این دوره مسابقات ارتقای جایگاه داشته باشیم که به آن رسیدیم. حالا اینکه نتوانستیم هند را شکست دهیم دلیلی بر عملکرد ضعیف بازیکنان نیست.

وی در خصوص تاثیر غیبت چین در کسب جایگاه پنجمی ایران در آسیا، تصریح کرد: همانطور که گفتم غیبت چین فقط به نفع ما نبود. ضمن اینکه ما برای کسب جایگاه پنجم هنگ کنگ را شکست دادیم که از هر حیث بهتر از ایران بود. ایران هم برای نخستین بار هنگ کنگ را شکست داد و هم برای نخستین بار در رده پنجم آسیا قرار گرفت.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در پایان با بیان اینکه از امروز شاگردانش در بخش انفرادی و دوبل به مصاف حریفانشان می روند، گفت: جدول مسابقات در این بخش خیلی غیرحرفه ای است. ۸ نفر برتر براساس رنکینگ جهانی برای دیدارهای مقدماتی کنار می روند و مابقی بازیکنان بدون هیچ اصولی و تنها بر اساس قرعه کشی باید رقابت های خود را برگزار کنند. طبق همین قرعه کشی نوشاد عالمیان در اولین دیدار باید برابر نفر دوم هنگ کنگ برود. در هر صورت جدول مسابقات در این بخش غیر منطقی است و ما هم نسبت به آن معترض هستیم اما امیدوارم بازیکنانمان بتوانند رقابت خوبی برگزار کنند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=7834

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.