• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

لزوم ارتقا تعاملات با مرزبانی کشور پاکستان

  • 30 فروردین 1402 - 11:14
لزوم ارتقا تعاملات با مرزبانی کشور پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور جمهوری پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.
سردار گودرزی در این دیدار ضمن آرزوی توفیق و موفقیت برای وی در راستای دستیابی به اهداف کشورمان و ارتقا تعاملات با کشور جمهوری پاکستان، با اشاره به قاچاق مواد مخدر و انسان در مرزهای مشترک با این کشور، اظهار داشت: اکثر قاچاق مواد مخدر کشف شده از جنوب شرق کشور به سمت خاک جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و همچنین تعداد زیادی متجاوز مرزی در مرزهای مشترک دستگیر شده اند که می‌طلبد توجه بیشتری توسط مرزبانان پاکستانی در این زمینه صورت پذیرد.
فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به وجود مرزهای خشکی و دریایی با کشور پاکستان و لزوم کنترل مرزها، گفت: ما خواستار ارتقا تعاملات و برگزاری ملاقات‌ها و نشست‌های ملی و منطقه‌ای در حوزه مرزهای خشکی و آبی به منظور رسیدگی به برخی مشکلات مرزی، مرزنشینان و صیادان کشورمان هستیم.
رضا امیری مقدم سفیر جدید کشورمان در پاکستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با فرمانده مرزبانی فراجا ضمن تشکر از موارد مطروحه، اعلام داشت که بررسی و رسیدگی مسائل مرزی را در اولویت کاری قرار داده و موارد مطروحه را پیگیری خواهد کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور جمهوری پاکستان در ادامه به سخنان مولای متقیان حضرت علی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: هر کس در برابر مسئولیت که بر عهده او گذاشته شده مسئول است و بایستی در این کار تخصص داشته و پاسخگوی مسئولیتی که بر عهده او گذاشته شده است، باشد.
امیری مقدم ضمن اشاره به مرز گسترده و وسیع با کشور پاکستان، گفت: مرز این کشور در حال حاضر توسط ارتش اداره می‌گردد و در دیدارهایی که با مقامات و مسئولین این کشور در گذشته داشته ایم در خصوص ارتقا امنیت مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران بسیار تأکید شده است و در گفت و گو های انجام شده خواستار این شدیم که دولتمردان این کشور تلاش کنند که مرزهای مشترک را به جای سوق دادن به مرزهای امنیتی به سمت مرزهای تجاری و اقتصادی سوق نمایند.
وی با اشاره به حساسیت مرزهای مشترک دو کشور، هدف از این دیدار را دریافت مسائل، چالش‌ها و مشکلات موجود در مرزهای دو کشور و دستیابی به راهکارهای مناسب در جهت رفع آن و ارتقا تعاملات با کشور همسایه در راستای افزایش امنیت دانست.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=40793

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.