• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

لباس مراسم اهدای مدال المپیک زمستانی ۲۰۲۲ رونمایی شد

  • 14 دی 1400 - 23:55
لباس مراسم اهدای مدال المپیک زمستانی ۲۰۲۲ رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، تم اصلی و به کار گرفته شده در لباس و سایر المان‌ها «یخ و برف، شکوه و افتخار» است.
سکوی اهدای مدال به رنگ آبی آسمانی که در زمره رنگ‌های اصلی این بازی هاست انتخاب شده و در ساخت آن از مواد قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست استفاده شده است.

سینی اهدای مدال هم به شکل یک کتاب باز طراحی شده که به معنی ایجاد فصلی جدید از فرهنگ و دوستی میان مردم چین با سایر کشورهاست. علاوه بر این در طراحی کناره‌های این سینی از زیبایی شناسی شرقی به ویژه در انتخاب رنگ و همچنین ادغام فرهنگ چین با فرهنگ بین الملل الهام گرفته شده که نشان از سنت دوستی، آرامش و بردباری مردم چین دارد.

دسته گل‌های در نظر گرفته شده برای مراسم اهدای مدال نیز دست بافت هستند تا علاوه بر تاکید به مفهوم پایداری در بازی‌ها، هارمونی و حسی گرم را به ورزشکاران منتقل کنند.

این دسته گل‌ها متشکل از رز، رز چینی، زنبق، ادریسی، برگ بو و زیتون است که نمادی از سمبل دوستی، سرسختی، شادی، اتحاد و پیروزی هستند و ربان های آبی رنگ آن هم نشانه یخ و بازی‌های زمستانی است.

لباس مراسم اهدای مدال المپیک زمستانی ۲۰۲۲ رونمایی شد

کمیته برگزاری در ادامه از لباس‌های دست اندرکاران مراسم اهدای مدال‌ها رونمایی کرد. برای این افراد سه دست لباس با نام‌های «برف و ابر»، «چشم انداز زیبا» و «پرواز برف در سلسله تانگ» طراحی شده است. در طراحی لباس «برف و ابر»، از برف و ابر به عنوان دو نماد سنتی چین و از رنگ‌های آسمان و خورشید الهام گرفته شده است.

در طراحی لباس دوم با نام «چشم انداز زیبا» از نقاشی معروف چینی به نام «هزار مایل کوه و رودخانه» الهام گرفته شده است. تکنیک‌های کلاسیک و مدرن مورد استفاده در این لباس به همراه چشم اندازهای آبی و سفید نمایی ظریف و در عین حال ساده ایجاد کرده اند.

آخرین ست لباس مراسم اهدای مدال هم با الهام گرفتن از پارچه‌های سنتی چین و الگوی گل و دانه‌های برف طراحی شده است. در این لباس مفهوم زمان به معنای آغوش باز برای خوشامدگویی به همه کشورها جهت حضور در این رویداد به کار گرفته شده است. مهم‌ترین بخش ست لباس مراسم اهدای مدال شامل کت، کلاه، دستکش، چکمه می‌باشد. به علاوه در طراحی و تولید کلی آن تلاش شده است تا سادگی، ایمنی و زیبایی با در نظر گرفتن چهار عنصر زیر به نمایش کشیده شود:

– ادغام ویژگی‌های فرهنگ چین با طرح‌های گرافیکی ساده و زیبا، رنگ‌های اصلی رویداد، مسکات و سایر المان‌های بصری بازی‌های پکن ۲۰۲۲
– طراحی گرم و کاربردی با در نظر گرفتن تمام نیازهای مراسم اهدای مدال که احساس راحتی را برای آنها به ارمغان می‌آورد.
– استفاده از مواد سازگار با محیط زیست و پایدار
– همکاری و حضور بخش‌های مختلف از جمله افراد دارای معلولیت، آکادمی هنر چین و مؤسسه مد پکن در طراحی و تولید آیتم‌های مختلف

لباس مراسم اهدای مدال المپیک زمستانی ۲۰۲۲ رونمایی شد

نگاهی به لباس اعضای کمیته برگزاری بازی‌های پکن ۲۰۲۲

پیش از این نیز کمیته برگزاری بازی‌های زمستانی پکن ۲۰۲۲ طرح نهایی لباس کمیته برگزاری از قبیل پرسنل، داوران، کادر فنی و همچنین داوطلبان را پس از هشت مرحله از بین ۶۰۰ طرح ارائه شده انتخاب کرد.

لباس‌های طراحی شده دارای جزئیات فرهنگی و تکنولوژیکی بسیاری از قبیل کوه‌های پوشیده از برف که با تکنیک‌های نقاشی سنتی چینی به تصویر کشیده شده اند، است و این لباس‌ها که شامل کاپشن و شلوار، کفش و اکسسوری هستند، آمیزه ای از کاربرد، فرهنگ و هنر چین هستند.

در طراحی سه بعدی این لباس‌ها از کوهستان، دیوار چین و نقاشی بسیار معروف چینی به نام “هزاران مایل رودخانه و کوه” الهام گرفته شده که نشان دهنده هارمونی بین انسان و طبیعت است. همچنین رنگ‌های قرمز و مشکی مورد استفاده، نگاه بی تکلف و شور و شوق پرسنل کمیته برگزاری را نشان می‌دهد و سایه‌های خاکستری رنگ دیوار چین هم حاکی از بی طرفی و تصمیمات عادلانه داوران این رویداد می‌باشد. بعلاوه، رنگ آبی آسمانی به کار رفته در این لباس‌ها هم سمبل قدرت داوطلبان جوان می‌باشد. رنگ سفید هم در کنار سایر رنگ‌ها سمبل شانس در فرهنگ چین است. همه این رنگ‌ها در کنار هم تداعی کننده صحنه‌های با شکوه و شور و حال هنری بازی‌های پکن ۲۰۲۲ و فضای رشته‌های ورزشی است.

نکته حائز اهمیت در طراحی این لباس توجه به تکنولوژی و جزئیات به کار رفته در آنهاست. این لباس‌ها ضدباد و در حین حال قابل تنفس هستند. بعلاوه، جیب‌های مختلف از قبیل جیب مخصوص دستگاه بی سیم، جیب مخفی، سوت اضطراری، پارچه عینک، قلم و دستکش‌های ضدلغزش و سازگار با صفحات لمسی موبایل در آنها تعبیه شده است.

کمیته برگزاری برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی، بر روی تمامی لباس‌ها از لوگوی بازی‌های المپیک و پارالمپیک استفاده کرده تا مجبور به تولید لباس مجزا برای هر رویداد نشود.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=14029

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.