• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اصلاح شد

  • 05 دی 1400 - 11:45
لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اصلاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۵ دی ماه)، ایرادات شورای نگهبان به لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را اصلاح کردند.

مطابق با اصلاحات انجام شده در ماده ۱۵ این لایحه، شهرداری‌ها می‌توانند به منظور استفاده صحیح از عرض معابر شهری با تعیین محل‌های توقف حاشیه‌ای خودرو با هماهنگی پلیس راهور، از ابزارهای لازم از قبیل ایست‌سنج (پارکومتر) یا کارت توقف (کارت پارک) استفاده کرده و مبلغ مناسبی که شاخص‌های آن را شورای ترافیک استان بر اساس مدت زمان توقف و میزان ترافیک معابر تعیین می‌کند، پس از طی مراحل قانونی، از شهروندان اخذ و صرف توسعه حمل ونقل عمومی نماید. توقف بدون مجوز به منزله ارتکاب تخلف توقف ممنوع است.

بر اساس اصلاحات انجام شده در ماده ۲۲ لایحه مذکور، شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساختمانی موظف به رعایت طرح تفصیلی شهرها بوده و فروش تراکم و نیز تغییر کاربری اراضی بر خلاف طرح تفصیلی فقط با تصویب در کمیسیون ماده (۵) قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب ۲۳/ ۱۲ /۱۳۵۱ با الحاقات و اصلاحات بعدی مجاز است.

متخلفان از مفاد این ماده مشمول مجازات درجه هفت ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱/ ۲/ ۱۳۹۲ با الحاقات و اصلاحات بعدی به‌ جز حبس و شلاق می‌شوند.

همچنین نمایندگان مجلس، ماده ۲۳ لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را حذف کردند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=13525

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.