• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

قیمت گاز اروپا رکورد تاریخی جدیدی ثبت کرد

  • 06 مهر 1400 - 22:17
قیمت گاز اروپا رکورد تاریخی جدیدی ثبت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، داده‌های اینترکانتیننتال اکسچنج (آی‌سی‌ای) نشان می‌دهد که قیمت گاز اروپا در معاملات امروز، سه‌شنبه، برای اولین بار در تاریخ از ۱۰۰۰ دلار برای هر ۱۰۰۰ متر مکعب بالاتر رفته است.

قیمت پیش‌خرید هر هزار متر مکعب گاز در پرس تی‌تی‌اف هلند، برای تحویل در ماه اکتبر، با جهش بزرگ ۱۱ درصدی به ۱٫۰۳۱.۳۰ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر ۱۰۰۰ متر مکعب گاز در این بورس برای تحویل در ماه نوامبر به ۱٫۰۴۰ دلار رسید.

طبق اعلام مؤسسه اعتبارسنجی و رتبه بندی بین‌المللی فیتچ، قیمت گاز اروپا در صورت وقوع زمستان سخت و کمبود عرضه گاز در بازار همچنان به رکوردشکنی خود ادامه خواهد داد.

دیمیتری ماریچنکو، مدیر ارشد بخش گاز و منابع طبیعی مؤسسه فیتچ، می‌گوید: آزمون مهم برای قیمت گاز وقتی است که با زمستانی سخت و سرمای شدید روبرو شویم و در آن صورت اگر کمبود فیزیکی گاز در بازار وجود داشته باشد قیمت‌ها از قیمت‌های کنونی بسیار بالاتر خواهند رفت.

با وجود اینکه رئیس دپارتمان صادرات گازپروم روسیه، سرگی کوملف، می‌گوید صادرات گاز خط لوله‌ای روسیه به اروپا امسال به بالاترین سطح خود رسیده و ۱۸.۴ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرده است، افزایش تقاضای غیرمنتظره در این فصل و عدم بازگشایی خط لوله نورد استریم ۲ باعث شده است قیمت‌های گاز هر روز افزایش یابند.

منبع : مهر

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=7276

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.