• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

قیمت مغز گردو اسرائیلی

  • 20 مهر 1401 - 12:26
قیمت مغز گردو اسرائیلی

همه ساله در فصل پاییز در شهر تویسرکان جشن برداشت گردو برگزار می شود که بهترین زمان برای خرید گردو کاغذی می باشد و قیمت مناسبی خواهد داشت.

تویسرکان یکی شهرهای استان همدان می باشد که با دارا بودن با کیفیت ترین گردو ایرانی در جهان شهرت خاصی دارد.

دونوع گردو در این منطقه با نامهای گردو پوست کاغذی و گردو سوزنی بدست می آید که هر کدام طرفداران خاصی دارند و در سایت آراد برندینگ به تفصیل در مورد آن صحبت شده است.

گردو با دارا بودن حجم زیادی منیزیم و کلسیم میان وعده ای مناسب برای خودکان و افراد سالخورده می باشد که برای تقویت استخوانها از آنها استفاده می کنند.

استفاده از گردو در پخت غذا بسیار کاربرد داشته یکی از محصولات کشاورزی است که بعد از چیدن می توان بصورت طولانی مدت از آن استفاده نمود.

بنا بر داستانهای قدیمی در سرزمین پارس باستان جایی که می‌شد کشت آنها آغاز شدند و گردو خوراک پادشاهان بوده و به عنوان یک غذای سلطنتی محاسبه شده است.

مغز گردو اسرائیلی

مغز گردو اسرائیلی در مقایسه با دیگر مغز گردو ها چربی بالاتری دارد و از طعم بهتری هم برخوردار می باشد، پوست قهوه ای این نوع گردو به صورت کاغذی و نازک می باشد و همین باعث شده مشتریان ایرانی به خرید آن جذب شوند، برای این که بتوانید مغز گردو را تازه نگاه دارید، باید بعد از خرید، مغز گردو ها را داخل پلاستیک های درب بسته قرار دهید و در فریزر و یخچال بگذارید، مغز گردو به دلیل این که چربی دارد، حرارت باعث اکسید شدن آن می شود، که این می تواند در بو، طعم و ظاهر گردو تغییراتی را ایجاد کند.

از انواع مغز گردو می توان به مغز گردو سفید، مغز گردو معمولی و مغز گردو خورشتی که متفاوت از مغز گردو اسرائیلی است اشاره کرد،‌ بهترین و پرطرفدارترین مغز گردو، مغز گردو سفید می باشد که رنگ مغز آن سفید مایل به کرم است، که چربی بالایی دارد و ظاهر آن یکدست و زیبا می باشد و قیمت بیشتری نسبت به دو نمونه دیگر دارد و خوش طعم تر هم می باشد، این نوع مغز گردو با نان و پنیر میل می شود و به عنوان آجیل هم کاربرد دارد و برای تزئین هم مورد استفاده قرار می گیرد.

مغز گردو معمولی به رنگ قهوه ای روشن می باشد و از نظر میزان چربی و کیفیت با مغز گردوی سفید هیچ تفاوتی ندارد، مغز گردوی معمولی ظاهری یکدست و خوبی دارد و طعم آن هم خوب است و از قیمت ارزان تری نسبت به مغز گردو سفید برخوردار می باشد، مغز گردو خورشتی یا همان مغز گردو فسنجانی، رنگ تیره متمایل به سیاهی دارد و تفاوت چندانی از نظر طعم، کیفیت و میزان چربی بین مغز گردو خورشتی و و دو نمونه دیگر وجود دارد.

قیمت مغز گردو

اگر قصد نگهداری مغز گردو را داشته اید و سری به بازار زده اید، مطمعنا انواعی از مغز گردو ها را مشاهده کرده اید و با قیمت های متفاوتی که داشته اند شما را گیج و دو دل کرده اند.

مغز گردو انواع مختلفی دارد. ما در ادامه به خصوصیات انواع مغز گردو و کاربردهای آن ها خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

مغز گردوی سفید، از با کیفیت ترین گردوهای موجود در بازار است. این مغز گردو پیداست رنگ روشنی دارد و به رنگ سفید و یا کرم است و دانه های بزرگتری دارد. از این گردو بیشتر به عنوان آجیل و برای پذیرایی در مهمانی ها استفاده می شود. قیمت مغز گردوی سفید به مراتب بالاتر از انواع معمولی می باشد.

مغز گردوی معمولی یه رنگ قهوه ای می باشد. این مغز گردو در مقایسه با انواع سفید تر تفاوت آنچنانی از نظر طعم ندارند و به علت قیمت مناسب تری که دارند پر مصرف تر از انواع سفید می باشند .

از این مغز گردو می توان در آجیل، شیرینی پزی استفاده کرد.

مغز گردوی خورشتی، از این مغز گردو در طبخ انواع غذاها استفاده می شود. رنگ این گردو تیره بوده و باعث تیره شدن رنگ خورشت فسنجان می شود و قیمتی متفاوت از قیمت مغز گردو معمولی دارد.

از گردوهایی که میزان چربی بالایی دارند در تهیه انواع خورشت ها استفاده می شود. این مز گردو به علت رنگ تیره ای که دارد، طرفدار نسبتا کمی دارد و به قیمت های ارزان تری نسبت به دیگر انواع گردو به فروش می رسند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=30560

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.