• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

«قیس سعید» مردم تونس را به مشارکت در انتخابات پارلمانی دعوت کرد

  • 26 آذر 1401 - 12:11
«قیس سعید» مردم تونس را به مشارکت در انتخابات پارلمانی دعوت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نخستین انتخابات پارلمانی تونس بر اساس قانون اساسی جدید، در میان تحریم گسترده احزاب سیاسی این کشور، از صبح امروز شنبه آغاز شد.
قیس سعید رئیس جمهور تونس که با انتقادات گسترده ای از سوی احزاب سیاسی به دلیل تصویب قانون اساسی جدید و اصلاحات سیاسی در این کشور روبرو است، امروز همزمان با آغاز روند اخذ رای در انتخابات پارلمانی این کشور سخنرانی و مردم را به شرکت در این انتخابات دعوت کرد.
وی خطاب به مردم تونس، گفت: برای خلاص شدن از شر کسانی که کشور را غارت و ویران کردند و با آرای غیر واقعی خود را به عنوان نگهبان مردم معرفی کردند، تلاش کنید.
قیس سعید امروز را روزی تاریخی برای مردم تونس دانست و گفت: شیوه رای گیری در گذشته درست نبود و تجارب ما در گذشته این مساله را ثابت می کند.
وی افزود: با وجود همه موانع و جریان هایی که نقاب بر چهره زده اند، به این انتخابات احترام گذاشته شد. این انتخابات در راستای تصحیح مسیر غلط گذشته انجام می شود و من از مردم می خواهم در این زمینه به وجدان خود رجوع کنند.
رئیس جمهور تونس با تاکید بر اینکه با مشارکت در انتخابات پارلمانی، تاریخ جدیدی برای تونس رقم خواهد خورد، افزود: ما تلاش خواهیم کرد که مردم تونس آزاد زندگی کنند و حقوق شان در بخش بهداشت، آموزش و تامین اجتماعی تضمین شود.
قیس سعید به مردم تونس درباره تبعیت از جریان های سیاسی که به مردم تنها در سطح یک برگه رای می نگرند، هشدار داد.
انتخابات پارلمانی تونس در حالی از امروز (شنبه) در این کشورآغاز شده که شورای انتخابات اعلام کرده تونسی های مقیم خارج از این انتخابات در روز جمعه استقبال چندانی نکردند. قیس سعید رئیس جمهور تونس، در ماه جولای گذشته تدابیر فوق‌العاده‌ای را به اجرا گذاشت که شامل انحلال شورای قضایی و پارلمان و تدوین قانون اساسی جدید بود. این اقدامات با انتقادات زیادی از سوی طرف‌های داخلی و خارجی مواجه شد. تونسی‌ها این اقدامات قیس سعید را کودتا علیه قانون اساسی توصیف کردند. در واکنش به این اقدامات ، شمار زیادی از احزاب و گروه های سیاسی اصلی تونس این انتخابات را تحریم کرده اند.

لینک کوتاه : https://kalannews.ir/?p=35730

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.